Sanja Kerkez stvara nove operske dive u Operskom studiju Narodnog pozorišta

Kategorije: MuzikaObjavljeno: 25.11.2020.0,4 min za čitanje
PODELI

Prvakinja Beogradske opere Sanja Kerkez, osim izuzetne umetničke kariejere, ima i plemenitu misuju prosvetnog angažovanja u Operskom studiju Narodnog pozorišta gde cenjena umetnica zajedno sa kolegama stvara novu generaciju operskih pevača.

 

Kroz Operski studio Narodnog pozorišta (NP) prošle su mnoge generacije, a neki od njih su, gradeći svoju karijeru, stekli ime priznatih umetnika i kod nas i u inostranstvu. Umetničko rukovodstvo Operskog studija čine Sanja Kerkez vokalni pedagog, Jadranka Jovanović vokalni pedagog, Đorđe Pavlović dirigent, Ivana Dragutinović Maričić reditelj i Andreja Marićić saradnik za glumu i scenski pokret.

Kreativna ambasadorka nacionalne platforme Srbija Stvara, Sanja Kerkez, kaže da je pre nešto malo više od godinu dana počela vodi Operski studio NP kao vokalni pedagog jer je, kako kaže, posle višedecenijske karijere i obimnog iskustva želela da svoje znanje podeli sa mladim talentovanim operskim pevačicama.

 

Insistirala sam da dođem u Operski studio NP jer mi je namera da pomognem mladim ljudima da stanu na opersku scenu. Imala sam ozbiljno promišljen plan rada sa mladim kolegama, ali nas je pandemija virusa kovid-19 totalno omela. Zapravo, samo četiri meseca sam efektivno radila sa polaznicima Operskog studija, od novembra 2019. do februara 2020.“ kaže Kerkez.

 

U veće uspehe u svom umetničkom radu ona ubraja koncert Operskog studija NP 18. oktobra na Velikoj sceni nacionalnog teatra.

Srećna sam što su polaznice Operskog studija imale priliku da osete kostim, režiju, scenu, susret sa publikom… Te jako talentovane devojke pokazale su se kao mladi profesionalci. Bila je to kruna našeg nastavnog programa koji se, u mesecima izolacije zbog pandemije, odvijao onlajn. Dogovorila sam se sa direktorkom Narodnog pozorišta da Operski studio ne prestaje sa radom i to se pokazalo kao odlično rešenje jer smo na koncertu imali izvanredne mlade umetnice koje napreduju u svom umetničkom angažmanu„, rekla je Sanja, i dodala da je i mimo isteka ugovora kao vokalnog pedagoga radila sa polaznicama Operskog studija preko leta.

 

Umesto da svi zajedno odemo na letnji raspust 1. jula, nastavili smo sa radom. Nismo putovale već u kontinuitetu savladavale tajne operske umetnosti„, otkrila nam je Sanja.

Prema njenim rečima, formalno obrazovanje na Fakultetu muzičke umetnosti je vrlo važno ali i kada neko završi studije nikako ne sme da stane sa radom na sebi.

 

Imamo izrazito upadljive slučajeve talentovanih mladih ljudi koji nakon srednje škole upisali fakultete koji nkakve veze nemaju sa umetnošću. Dešavalo se da takvi talenti uzimaju privatne časove u inostranstvu ili u Srbiji i na taj način napreduju. Verujem da takve ljude ne treba da odbijamo na audiciji Operskog studija jer vrlo lako mogu da uđu u repertoar ozbiljne opere. Talenat je za mene uvek bio van birokratskih pravila„, kazala je Kerkez i kroz šalu dodala da se iz „njenih kandži ne izlazi lako„.

 

Polaznici Operskog studija su apsolutno spremni da stanu na scenu Narodnog pozorišta ili bilo kog pozorišta sa ozbiljnim operskim repertoarom. Sledim svoj cilj da zajedno sa svojim kolegama napravim mladu generaciju operskih pevača koja će nastaviti da dočarava opersku umetnost u Srbiji„, zaključila je Sanja Kerkez.

Isidora Stevanović, Martina Koljenšić i Katarina Radovanović su polaznice Operskog studija NP i slažu se da su u radu sa eminetnim umetnicima, naročito Sanjom Kerkez, dobile znanje i samopouzdanje koje će im mnogo značiti u nastavku umetničke karijere.

 

Operski studio mi je ponudio drugačiju formu obrazovanja i iskustva u odnosu na Fakultet muzičke umetnosti. Upravo završavam studije solo pevanja i radosna sam što ću, uz akademsko obrazovanje, imati i praktičan rad u pozorištu što je jako važno za svakog mladog operskog pevača„, rekla nam je Koljenšić i naglasila da je neprocenjivo iskustvo saradnje sa izuzetnim operskim umetnicima u Operskom studiju za nju predstavljalo specijalnu dozu samopouzdanja.

Ovde smo osetile živo pozorište kroz rad sa profesorkom Kerkez koji se ne bazira na strahopoštovanju kao što je slučaj na fakultetu. Operski studio je mesto gde polaznice nemaju strah ni tremu već se svi trude da izvuku najbolje od nas„, kaže Koljenšić.

 

Isidora Stevanović ima master iz solo pevanja na Fakultetu muzičke umetnosti i deli slična iskustva sa Operskim studiom NP kao njena koleginica Martina.

 

Kao što u medicini postoje specijalističke studije, to je za nas Operski studio NP. Tu mladi ljudi prestaju da budu školarci i postaju umetnici. Jednostavno, kroz praktičan rad se pripremamo za sve što nas čeka na sceni„, zaključila je Stevanović.

Katarina Radovanović je do sada imala priliku da u Narodnom pozorištu otpeva i dve manje uloge u operama i kaže da je osećaj kada stane na scenu, na koju su pre toga kročila velika imena, neprocenjiv i nada se da će prilika da to iskusi biti sve više.

 

Kao polaznici Operskog studija imamo veće šanse da nam se pruži prilika da otpevamo nešto na sceni i da na taj način, kroz manje uloge i izrežirane koncerte, napredujemo kao scenski izvođači i razvijamo se kao umetnici. Operski studio je jedno dragoceno iskustvo i može nas pripremiti za sve buduće nastupe i audicije, kako kod nas, tako i u inostranstvu„, zaključila je Katarina.

 

Tekst: Aleksandar Nikolić / TANJUG
Foto: Svotoslav Tchoulin i Nebojša Babić