Сања Керкез ствара нове оперске диве у Оперском студију Народног позоришта

Категорије: МузикаОбјављено: 25.11.2020.0,4 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Првакиња Београдске опере Сања Керкез, осим изузетне уметничке кариејере, има и племениту мисују просветног ангажовања у Оперском студију Народног позоришта где цењена уметница заједно са колегама ствара нову генерацију оперских певача.

 

Кроз Оперски студио Народног позоришта (НП) прошле су многе генерације, а неки од њих су, градећи своју каријеру, стекли име признатих уметника и код нас и у иностранству. Уметничко руководство Оперског студија чине Сања Керкез вокални педагог, Јадранка Јовановић вокални педагог, Ђорђе Павловић диригент, Ивана Драгутиновић Маричић редитељ и Андреја Марићић сарадник за глуму и сценски покрет.

Креативна амбасадорка националне платформе Србија Ствара, Сања Керкез, каже да је пре нешто мало више од годину дана почела води Оперски студио НП као вокални педагог јер је, како каже, после вишедеценијске каријере и обимног искуства желела да своје знање подели са младим талентованим оперским певачицама.

 

Инсистирала сам да дођем у Оперски студио НП јер ми је намера да помогнем младим људима да стану на оперску сцену. Имала сам озбиљно промишљен план рада са младим колегама, али нас је пандемија вируса ковид-19 тотално омела. Заправо, само четири месеца сам ефективно радила са полазницима Оперског студија, од новембра 2019. до фебруара 2020.“ каже Керкез.

 

У веће успехе у свом уметничком раду она убраја концерт Оперског студија НП 18. октобра на Великој сцени националног театра.

Срећна сам што су полазнице Оперског студија имале прилику да осете костим, режију, сцену, сусрет са публиком… Те јако талентоване девојке показале су се као млади професионалци. Била је то круна нашег наставног програма који се, у месецима изолације због пандемије, одвијао онлајн. Договорила сам се са директорком Народног позоришта да Оперски студио не престаје са радом и то се показало као одлично решење јер смо на концерту имали изванредне младе уметнице које напредују у свом уметничком ангажману„, рекла је Сања, и додала да је и мимо истека уговора као вокалног педагога радила са полазницама Оперског студија преко лета.

 

Уместо да сви заједно одемо на летњи распуст 1. јула, наставили смо са радом. Нисмо путовале већ у континуитету савладавале тајне оперске уметности„, открила нам је Сања.

Према њеним речима, формално образовање на Факултету музичке уметности је врло важно али и када неко заврши студије никако не сме да стане са радом на себи.

 

Имамо изразито упадљиве случајеве талентованих младих људи који након средње школе уписали факултете који нкакве везе немају са уметношћу. Дешавало се да такви таленти узимају приватне часове у иностранству или у Србији и на тај начин напредују. Верујем да такве људе не треба да одбијамо на аудицији Оперског студија јер врло лако могу да уђу у репертоар озбиљне опере. Таленат је за мене увек био ван бирократских правила„, казала је Керкез и кроз шалу додала да се из „њених канџи не излази лако„.

 

Полазници Оперског студија су апсолутно спремни да стану на сцену Народног позоришта или било ког позоришта са озбиљним оперским репертоаром. Следим свој циљ да заједно са својим колегама направим младу генерацију оперских певача која ће наставити да дочарава оперску уметност у Србији„, закључила је Сања Керкез.

Исидора Стевановић, Мартина Кољеншић и Катарина Радовановић су полазнице Оперског студија НП и слажу се да су у раду са еминетним уметницима, нарочито Сањом Керкез, добиле знање и самопоуздање које ће им много значити у наставку уметничке каријере.

 

Оперски студио ми је понудио другачију форму образовања и искуства у односу на Факултет музичке уметности. Управо завршавам студије соло певања и радосна сам што ћу, уз академско образовање, имати и практичан рад у позоришту што је јако важно за сваког младог оперског певача„, рекла нам је Кољеншић и нагласила да је непроцењиво искуство сарадње са изузетним оперским уметницима у Оперском студију за њу представљало специјалну дозу самопоуздања.

Овде смо осетиле живо позориште кроз рад са професорком Керкез који се не базира на страхопоштовању као што је случај на факултету. Оперски студио је место где полазнице немају страх ни трему већ се сви труде да извуку најбоље од нас„, каже Кољеншић.

 

Исидора Стевановић има мастер из соло певања на Факултету музичке уметности и дели слична искуства са Оперским студиом НП као њена колегиница Мартина.

 

Као што у медицини постоје специјалистичке студије, то је за нас Оперски студио НП. Ту млади људи престају да буду школарци и постају уметници. Једноставно, кроз практичан рад се припремамо за све што нас чека на сцени„, закључила је Стевановић.

Катарина Радовановић је до сада имала прилику да у Народном позоришту отпева и две мање улоге у операма и каже да је осећај када стане на сцену, на коју су пре тога крочила велика имена, непроцењив и нада се да ће прилика да то искуси бити све више.

 

Као полазници Оперског студија имамо веће шансе да нам се пружи прилика да отпевамо нешто на сцени и да на тај начин, кроз мање улоге и изрежиране концерте, напредујемо као сценски извођачи и развијамо се као уметници. Оперски студио је једно драгоцено искуство и може нас припремити за све будуће наступе и аудиције, како код нас, тако и у иностранству„, закључила је Катарина.

 

Текст: Александар Николић / ТАНЈУГ
Фото: Свотослав Тцхоулин и Небојша Бабић