KreNI7- konferencija kreativnih industrija
PODELI
Ove godine konferencija KreNI7 održana je od 26. do 29. novembra i bila je fokusirana na PAMETNI TURIZAM!
- 4 dana
- 34 govornika
- 7 zemalja
- 100 učesnika glavnog programa
- 4 dodatna programa
- 50 medijskih objava
Konferencija je bila usmerena na nekoliko segmenata:
- Kako iskoristiti resurse i potencijale Niša u razvoju pametnog turizma?
- Pomoć turističkom sektoru da primeni inovacije tokom procesa oporavka nakon pandemije koronavirusa;
- Okupljanje eksperata iz celog sveta koji će predstaviti najbolje primere korišćenja kreativnih industrija u turističkom sektoru;
KreNI7 konferencija privukla brojne visoke zvaničnike
KreNI7 konferenciju su otvorili: NJ.E. Annika Ben David, ambasadorka Švedske u Srbiji, NJ.E. Virginia Pina, ambasadorka Portugala u Srbiji, NJ.E. Yahel Vilan, ambasador Izraela u Srbiji, Dejan Vladic, Ministar – savetnik Ambasade Republike Slovenije, Adrian Faix, ataše za kulturu Ambasade Austrije, Roberto Cincotta, direktor Italijanskog Instituta u Srbiji, Monika Damnjanović, direktorka Francuskog Instituta u NIšu i Snežana Andrić, predsednica Mladih ambasadora.
Učesnici konferencije su radili sa više od 30 eksperata iz Italije, Švetske, Austrije, Francuske, Portugala, Izraela, Slovenije i Srbije što im je omogućilo da steknu nova znanja i iskustva, kao i pružilo priliku da podele sopstvene ideje sa iskusnim mentorima i osmisle rešenja za kreativni i pametni razvoj turizma u Niš.Tokom dva dana, održane su radionice sa temama: pametna transformacija grada i brendiranja i komunikacije.
Trećeg dana, učesnici su sa mentorima radili na razvoju ideja koje su poslednjeg dana konferencije prezentovali pred žirijem, nakon čega je izabrana najbolja, odnosno pobednička ideja.
KreNI talks
U programu „KreNI talks“održana su masterklas predavanja na temu „Pametni turizam” kada su predstavljene najbolje prakse u razvoju pametnog turizma u Italiji, Švetskoj, Austriji, Portugalu i Francuskoj. Govornici su bili: Paolo Verri, direktor velikog finala Okeanske trke u Đenovi, Maria Mansson, profesorka na Departmanu za strateške komunikacije Lund univerziteta, Švedska, Itshe Petzi Io Tondolo, direktori SelfSightSeeing Kompanije, Austrija, RobertoAntunes, izvršni direktor NEST – Turističko inovacionog centra Portugala i ThomasSilvie, osnivač „Back of the house„, Francuska.
Drugog dana konferencije održana je panel diskusija “Pametni grad” gde su učesnici govorili o pamentim i inovativnim rešenjima gradova sa fokusom na održivi razvoj i šta o tome možemo da naučimo iz Švetske, Slovenije i Austrije.
Učesnici su bili: Urska Strac Pecenu, direktorka i vođa projekata Turizma 4.0 odeljenja, Slovenija, Ljubica Knežević Cvelbar, profesor u na Ekonomskom fakultetu, Univerzitet u Ljubljani, Ann Louise Larson, projektna menadžerka Smart City u Švetskoj i Milan Ranđelović, direktor Naučno tehnološkog parka Nišu. Tog dana bila je organizovana i interesantna prezentacijana temu “Open Innovation in Travel“ o kojoj je govorio Itai Green, osnivač i direktor Innovate Israel.
29. novembra održana je panel diskusija na temu „Budućnost turizma“
Kakva je budućnost turizma i gde vidimo turistički sektor za par godina su bile okosnice interesantne diskusije u kojoj su učestovali Milica Rasković, šefica razvoja programa Novi Sad 2022, Srbija, Annalisa Contini, ekspert za socijalnu ekonomiju u COSV, Italija i Igor Kovačević, direktor srpskog paviljona EKSPO 2020 u Dubaiju, UAE i asistent na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Moderator diskusije bio je Nenad Rokvić, predsednik asocijacije turističkih vodiča Srbije, Niš.
Timovi KreNI7 konferencije su razvili ideje koje će doprineti razvoju turističkog potencijala u Nišu na pametniji i inovativniji način.
- Tim 1 – Adrenalini– aplikacija koja sadrži mapu grada, mogućnost zakazivanja obilaska, prikaz dostupnog transporta, prevoza, kao i načine pretraživanja određene lokacije.
- Tim 2 – DJ Triple M– glavni deo ovog projekta čini digitalna platforma koja će pomoći turistima da lako pronađu turističkog vodiča koji će im pružiti detaljni obilazak na određenoj teritoriji Srbije.
- Tim 3 – Keepsake– aparat za prodaju suvenira koji je na više jezika i dostupan 24/7 na odgovarajućim lokacijama u gradu, tako da bude upadljiv i uvek dostupan turistima.
- Tim 4 – Inside the box – pametni ormarići u gradu namenjeni turistima. Oni bi imali wi-fi, punjače za telefon, mape grada i druge informacije koje su turistima važne.
- Tim 5 – Booklet– aplikacija za avanturiste koji žele samostalno da istražuju grad, koja je prilagodjena i za one koji ostaju kratko u gradu sa preporučenim trideset-minutnim obilaskom koje je unapred pripremljen.
Ozbiljna konkurencija, ali i ozbiljni mentori
Kako bi razvili svoje ideje, timovi su imali pomoć iskusnih mentora:
– Snežana Stanojević,zamenik generalnog direktora za region istočne Srbije, OTP Banka Srbija
– Dejan Mandić, Regionalni menadzer u Triglav osiguranju,
– Nikola Pejović Dica, Šef odeljenja za investicije u Neopix-u
– Slavimir Stošović, profesor na Akademiji tehničko-vaspitačkih strukovinih studija Niš
– Milos Paunovic, Specijalista za korporativnu društvenu odgovornost u kompaniji Nordeus
Za pobedničku ideju izabran je tim „Inside the box“, a žiri koji je doneo tu odluku činili su:
– Olivera Kostić, projektna menadžerka EU PRO Plus programa
– Roberto Cinccota, direktor Italijanskog Instituta za kulturu, predsednik žirija
– Vladimir Jovanović, rukovodilac sektora za razvoj turizmaTurističke organizacije Niš
– Miloš Grozdanović, pomoćnik direktora Naučno-tehnološkog parka Niš u Nišu
Šta je zaista KreNI7?
Cilj KreNI7 jeste da se pokažu snaga koju inovacije i kreativnost mogu da imaju u poboljšanju turističkog potencijala. Zemlja domaćin bila je Italija u čijoj ekonomiji turizam i kultura zauzimaju veoma važno mesto.
Italijanski kutak činilo je interaktivno okruženje, kao i mogućnost virtuelne posete Italiji, koja je bila namenjena zainteresovanoj publici kako bi se upoznali sa razvojem koncepta pametnog turizma i najboljim praksama u Italiji.
KreNI7 predstavlja još jedan korak ka boljoj upotrebe kreativnih industrija u razvoju društva, i u narednom periodu zajedno sa partnerima, radiće se na daljem razvoju i implementaciji KreNI ideja.
***
KreNI je najuticajniji festival kreativnosti u jugoistočnoj Srbiji koji okuplja inovativne kreativne profesionalce i stručnjake iz celog sveta sa idejom stvaranja prostora za kreativne mlade ljude da razvijaju onakvo društvo u kakvom žele da žive. KreNI doprinosi osnaživanju mladih ljudi i njihovom uključivanju u mapiranje i rešavanje izazova u okruženju. U poslednjih šest godina je tokom konferencije razvijeno 30 ideja od strane mladih, koje doprinose unapređenju grada Niša uz korišćenje alata kreativnih industrija i digitalnih tehnologija.
KreNI7 su organizovali Mladi ambasadori u partnerstvu sa Italijanskim institutom za kulturu, Ambasadom Švedske u Beogradu, Amabasadom Francuske i Francuskim institutom, Amabasadom Austrije i Austrijskim kulturnim forumom, Ambasadom Portugala, Ambasadom Slovenije, Ambasadom Izraela, Turističkom organizacijom Niša, OTP bankom, Naučno tehnološkim parkom, Naisus technologies, Srbija Stvara, časopis National Geographic Srbija, IT centrom i Triglav osiguranjem.