Посао не мора да трпи: Корисни савети за рад од куће
ПОДЕЛИ
Кафа баш какву волите. Дуже разбуђивање. Нема губљења времена у градском превозу, чекању на мостовима у колонама аутомобила. У паузи се стигне направити и здрав оброк, и обавити понеки кућни посао. Наизглед идила.
Међутим, рад од куће није баш тако једноставна ствар као што на први поглед делује. Није увек и свакоме лако да се навикне на нове услове рада. Није се лако фокусирати, одабрати приоритете будући да се за обављање великог дела посла мора променити и сам начин рада. Довољно је збуњујућа отежана комуникација са колегама и надређенима.
Међутим, сваки проблем има решење. Зато ево неколико корисних савета како треба организовати своје радно време:
1. Будите се у исто време
Доследност буђења у исто време омогућава здраво функционисање и поспешује продуктивност. Не треба ни да помињемо да је Ваш организам већ навикао на “време за буђење и одлазак на посао”. Немојте га додатно збуњивати.
2. Обуците се као да напуштате кућу
Добро, то не значи да је потребно да у штиклама и сакоу седите у својој дневној соби. Ипак пресвуците ту кућну тренерку (пиџаму обавезно) и што је приближније могуће, одаберите одећу у којој бисте и иначе кренули на посао. Тако ће Ваш субјективни осећај бити као да сте у канцеларији. Да ли треба напоменути да ћете онда и радити као у канцеларији?
3. Направите свој радни кутак
Можда најважнији савет – одвојите простор у коме радите од оног у коме касније одмарате. Одржавајте радни простор чистим и дезинфикујте своје алате за рад. Колико је важно бити одговоран и вредан, важно је и учинити да кутак у коме обављате своје радне обавезе буде функционалан. Да ли је у питању комплетна соба или само кутак у углу претворен у радни простор, Вама може бити удобнији од ма које канцеларије.
4. Направите дистанцу од деце док радите
Некада је то лакше рећи него урадити. Посебно у овим данима када ни деца не иду у школе и вртиће. У сваком случају, организујте своје и њихово време, објасните им да то што сте тренутно код куће не значи да заправо не радите. Задајте им неке задатке, пустите им едукативне онлајн програме (сада има пуно онлајн представа за децу, дечјих програма, едукативних игрица) док Ви обављате своје обавезе.
5. Правите кратке и чешће паузе
Једнако колико је важан фокус, важан је и предах. Свакога дана испланирајте распоред својих обавеза и уобичајених пауза. Пијте течност и ослушкујте свој организам. За време пауза можете да радите и неке вежбе, можда истезање или опуштање. Стручњаци их свакако препоручују.
Направите себи неку здраву ужину, јер сада нема изговора да немамо услова за припрему хране у кухињи.
6. Комуницирајте са колегама
Да, комуникација је отежана, али далеко од тога да је немогућа или да је стављена на минимум. Посебно са данашњим технологијама и интернетом. Редовно комуницирајте са колегама, договорите се да једном дневно направите групни видео позив и одржите састанак, како бисте се и даље осећали као део истог тима и како се не бисте осећали изоловано. А након завршених обавеза попијте и неформалну, чувену скајп-кафу са колегама или пријатељима.
7. Придржавајте се радног времена
Баш као што је из прилично очигледних разлога важно да се будите и започињете пословне обавезе у исто време када сте то чинили и када сте одлазили у канцеларију, једнако је важно и да посао завршавате у приближно исто време. Рад од куће носи са собом и велики изазов – одлагање обавеза због чега се цео дан претвори у радни дан. Завршите све обавезе, заклопите рачунар и онда се опустите као да сте тек стигли својој кући.
8. Одржавајте стање духа
Изазова и разлога за бригу је много, али не одајте се паници и ширењу лажних вести. Строго се придржавајте наложених инструкција здравствених институција, али тежите да унесете ведрину и хумор, јер осмех и позитиван став биће лековит сапутник у борби са пандемијом којој ћемо заједно, дисциплиновани, стати на пут.