Posao ne mora da trpi: Korisni saveti za rad od kuće

Kategorije: DoživljajiObjavljeno: 22.03.2020.0,1 min za čitanje
PODELI

Kafa baš kakvu volite. Duže razbuđivanje. Nema gubljenja vremena u gradskom prevozu, čekanju na mostovima u kolonama automobila. U pauzi se stigne napraviti i zdrav obrok, i obaviti poneki kućni posao. Naizgled idila.

 

Međutim, rad od kuće nije baš tako jednostavna stvar kao što na prvi pogled deluje. Nije uvek i svakome lako da se navikne na nove uslove rada. Nije se lako fokusirati, odabrati prioritete budući da se za obavljanje velikog dela posla mora promeniti i sam način rada. Dovoljno je zbunjujuća otežana komunikacija sa kolegama i nadređenima.

 

Međutim, svaki problem ima rešenje. Zato evo nekoliko korisnih saveta kako treba organizovati svoje radno vreme:

 

1. Budite se u isto vreme

Doslednost buđenja u isto vreme omogućava zdravo funkcionisanje i pospešuje produktivnost. Ne treba ni da pominjemo da je Vaš organizam već navikao na “vreme za buđenje i odlazak na posao”. Nemojte ga dodatno zbunjivati.

 

2. Obucite se kao da napuštate kuću

Dobro, to ne znači da je potrebno da u štiklama i sakou sedite u svojoj dnevnoj sobi. Ipak presvucite tu kućnu trenerku (pidžamu obavezno) i što je približnije moguće, odaberite odeću u kojoj biste i inače krenuli na posao. Tako će Vaš subjektivni osećaj biti kao da ste u kancelariji. Da li treba napomenuti da ćete onda i raditi kao u kancelariji?

 

3. Napravite svoj radni kutak

Možda najvažniji savet – odvojite prostor u kome radite od onog u kome kasnije odmarate. Održavajte radni prostor čistim i dezinfikujte svoje alate za rad. Koliko je važno biti odgovoran i vredan, važno je i učiniti da kutak u kome obavljate svoje radne obaveze bude funkcionalan. Da li je u pitanju kompletna soba ili samo kutak u uglu pretvoren u radni prostor, Vama može biti udobniji od ma koje kancelarije.

 

4. Napravite distancu od dece dok radite

Nekada je to lakše reći nego uraditi. Posebno u ovim danima kada ni deca ne idu u škole i vrtiće. U svakom slučaju, organizujte svoje i njihovo vreme, objasnite im da to što ste trenutno kod kuće ne znači da zapravo ne radite. Zadajte im neke zadatke, pustite im edukativne onlajn programe (sada ima puno onlajn predstava za decu, dečjih programa, edukativnih igrica) dok Vi obavljate svoje obaveze.

 

5. Pravite kratke i češće pauze

Jednako koliko je važan fokus, važan je i predah. Svakoga dana isplanirajte raspored svojih obaveza i uobičajenih pauza. Pijte tečnost i osluškujte svoj organizam. Za vreme pauza možete da radite i neke vežbe, možda istezanje ili opuštanje. Stručnjaci ih svakako preporučuju.

 

Napravite sebi neku zdravu užinu, jer sada nema izgovora da nemamo uslova za pripremu hrane u kuhinji.

 

6. Komunicirajte sa kolegama

Da, komunikacija je otežana, ali daleko od toga da je nemoguća ili da je stavljena na minimum. Posebno sa današnjim tehnologijama i internetom. Redovno komunicirajte sa kolegama, dogovorite se da jednom dnevno napravite grupni video poziv i održite sastanak, kako biste se i dalje osećali kao deo istog tima i kako se ne biste osećali izolovano. A nakon završenih obaveza popijte i neformalnu, čuvenu skajp-kafu sa kolegama ili prijateljima.

 

7. Pridržavajte se radnog vremena

Baš kao što je iz prilično očiglednih razloga važno da se budite i započinjete poslovne obaveze u isto vreme kada ste to činili i kada ste odlazili u kancelariju, jednako je važno i da posao završavate u približno isto vreme. Rad od kuće nosi sa sobom i veliki izazov – odlaganje obaveza zbog čega se ceo dan pretvori u radni dan. Završite sve obaveze, zaklopite računar i onda se opustite kao da ste tek stigli svojoj kući.

 

8. Održavajte stanje duha

Izazova i razloga za brigu je mnogo, ali ne odajte se panici i širenju lažnih vesti. Strogo se pridržavajte naloženih instrukcija zdravstvenih institucija, ali težite da unesete vedrinu i humor, jer osmeh i pozitivan stav biće lekovit saputnik u borbi sa pandemijom kojoj ćemo zajedno, disciplinovani, stati na put.