Korisno i praktično: Kako da unapredite svoj LinkedIn profil?

Kategorije: PreduzetništvoObjavljeno: 25.03.2020.0,1 min za čitanje
PODELI

Tražite novi posao? Želite da promenite karijeru ili da napredujete? Možda konačno imate ona dodatna dva ili tri sata slobodnog vremena, koje inače „potrošimo“ na nešto prioritetnije. U tom slučaju, sada je pravo vreme da unapredite svoju radnu biografiju na najposećenijoj poslovnoj društvenoj mreži – LinkedIn.

 

Svima nam je do sada već jasno koliki uticaj ova platforma ima u današnjem poslovnom svetu. Dovoljno je napisati svoju biografiju i pažljivo prateći korisne savete, objaviti je na ovoj mreži, te se povezati sa ljudima iz iste ili slične branše.

 

Prvi utisak je najvažniji

 

Kao i prilikom upoznavanja u realnom svetu, veliku ulogu igra prvi utisak stvoren u svega nekoliko sekundi. Tačnije, šest sekundi će potencijalni poslodavci čitati radnu biografiju pre nego što shvate da li su zainteresovani. Zbog toga prvih nekoliko rečenica na LinkedIn moraju biti jasne, koncizne, a poruka mora da gađa „pravo u metu“.

 

Naslov (Headline) – LinkedIn automatski popuni ovo polje Vašom trenutnom pozicijom, ali to mu ne treba dozvoliti. Umesto toga iskoristite sami tih 120 karaktera i napišite ono najvažnije – nešto što vas izdvaja od drugih iz vaše struke.

 

Rezime (Summary) – Kada ste naslovom i uvodnim delom uspeli da privučete pažnju, treba se potpruditi i da zadržite fokus osobe koja čita. Za razliku od naslova, sažetak pišite u prvom licu. Na LinkedIn profilu možete ostvariti do 2.000 karaktera. U doba kada se najčešće čita samo “hajlajt”, potrudite se da upravo ovde poentirate i tako osigurate sebi poziv na razgovor za posao.

 

Iskustvo – Fokusirajte se na svoje uspehe, ne na svoje obaveze. Ipak, istaknite samo one uspehe i zasluge koje su najrelevantnije za poziciju koju aplicirate. Isto važi i za preporuke.

 

Napravite pravi redosled

 

Ovo je naročito važno ukoliko ste menjali industrije! Postarajte se da Vaše dosadašnje najrelevantnije iskustvo za poziciju za koju konkurišete ili kakvu priželjkujete istaknete, kako bi potencijalni budući poslodavac nastavio da čita Vašu radnu biografiju.

 

Čitko i direktno

 

Budite koncizni i direktni, ne pišite romane, već jasan opis dosadašnjeg radnog iskustva. Najbolje i najpreglednije bi bilo da svoje iskustvo pišete po tačkama. Na taj način ćete i sami u pisanju biti koncizniji, a kompletna biografija biće preglednija i urednija.

 

Marketing, a ne laž

 

Pođite od činjenice da poslodavci imaju mnogo iskustva s radnim biografijama i izborom kandidata. Da poučeni prethodnim iskustvom tačno, ili makar približno, znaju šta im je potrebno. Zato pišite objektivno. Budite sami sebi dobar portparol, iskoristite alate da objasnite svoje veštine na pravi način, ali nemojte pisati neistine. To će se pre ili kasnije otkriti.