Корисно и практично: Како да унапредите свој LinkedIn профил?

Категорије: ПредузетништвоОбјављено: 25.03.2020.0,1 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Тражите нови посао? Желите да промените каријеру или да напредујете? Можда коначно имате она додатна два или три сата слободног времена, које иначе „потрошимо“ на нешто приоритетније. У том случају, сада је право време да унапредите своју радну биографију на најпосећенијој пословној друштвеној мрежи – LinkedIn.

 

Свима нам је до сада већ јасно колики утицај ова платформа има у данашњем пословном свету. Довољно је написати своју биографију и пажљиво пратећи корисне савете, објавити је на овој мрежи, те се повезати са људима из исте или сличне бранше.

 

Први утисак је најважнији

 

Као и приликом упознавања у реалном свету, велику улогу игра први утисак створен у свега неколико секунди. Taчније, шест секунди ће потенцијални послодавци читати радну биографију пре него што схвате да ли су заинтересовани. Због тога првих неколико реченица на LinkedIn морају бити јасне, концизне, а порука мора да гађа „право у мету“.

 

Наслов (Headline) – LinkedIn аутоматски попуни ово поље Вашом тренутном позицијом, али то му не треба дозволити. Уместо тога искористите сами тих 120 карактера и напишите оно најважније – нешто што вас издваја од других из ваше струке.

 

Резиме (Summary) – Када сте насловом и уводним делом успели да привучете пажњу, треба се потпрудити и да задржите фокус особе која чита. За разлику од наслова, сажетак пишите у првом лицу. На LinkedIn профилу можете остварити до 2.000 карактера. У доба када се најчешће чита само “хајлајт”, потрудите се да управо овде поентирате и тако осигурате себи позив на разговор за посао.

 

Искуство – Фокусирајте се на своје успехе, не на своје обавезе. Ипак, истакните само оне успехе и заслуге које су најрелевантније за позицију коју аплицирате. Исто важи и за препоруке.

 

Направите прави редослед

 

Ово је нарочито важно уколико сте мењали индустрије! Постарајте се да Ваше досадашње најрелевантније искуство за позицију за коју конкуришете или какву прижељкујете истакнете, како би потенцијални будући послодавац наставио да чита Вашу радну биографију.

 

Читко и директно

 

Будите концизни и директни, не пишите романе, већ јасан опис досадашњег радног искуства. Најбоље и најпрегледније би било да своје искуство пишете по тачкама. На тај начин ћете и сами у писању бити концизнији, а комплетна биографија биће прегледнија и уреднија.

 

Маркетинг, а не лаж

 

Пођите од чињенице да послодавци имају много искуства с радним биографијама и избором кандидата. Да поучени претходним искуством тачно, или макар приближно, знају шта им је потребно. Зато пишите објективно. Будите сами себи добар портпарол, искористите алате да објасните своје вештине на прави начин, али немојте писати неистине. То ће се пре или касније открити.