BEOgradska avanTURA – gimnazijalci istražuju prestonicu za nas

Kategorije: DoživljajiObjavljeno: 20.10.2020.0,3 min za čitanje
PODELI

Ova godina je po mnogo čemu posebna i drugačija od ostalih, ispunjena promenama, drugačijim navikama ali i stalnom menjanju naših planova. Ipak, čini nam se da se jedna pozitivna stvar izdvaja, a to je prilika da dodatno upoznamo Srbiju, što je iskoristio veliki broj ljudi putovanjima u razne krajeve naše zemlje.

 

Mi smo pokušali da vam pomognemo kroz naše praktične PDF vodiče na sajtuSrbija kao inspiracija, ali postoji još jedna zanimljiva i nesvakidašnja ekipa čiji rad može da vam posluži da istražite prestonicu Srbije, Beograd. „BEOgradska avanTURA“ je projekat koji su zajedno radili profesori i gimnazijalci i kroz svoj rad nam prikazali tajne Beograda. Šta je sve urađeno, koliko i kako su gimnazijalci bili uključeni u ceo proces, kakvi su komentari roditelja i korisnika, pričali smo sa menadžerkom projekta, Majom Kesnikov.

 

Kada se ode na sajt beotura.edukacija21.com piše: „DOBRO DOŠLI U BEOgradsku avanTURU. Mi smo gimnazijalci i istražujemo grad za vas“ – šta to znači i šta možemo da očekujemo?

 

Naša ideja je bila da istražujemo kulturnu baštinu grada, i to ujedno predstavlja zanimljivu avanturu, beogradsku avanturu koja vas vodi kroz različite istorijske epohe i raznorodne kulture kojima je naš grad bogat, a koje ne samo da nisu istražene, nego često nismo znali ni da postoje. Nakon svakog istraživačkog zadatka osetimo se kao da smo se vratili sa putovanja sa nepoznate destinacije, a naši zadaci su poput putopisa. Naš istraživački tim se širi i raste, priključuju nam se novi članovi, i u budućnosti možete da očekujete još obrađenih tema i lokacija, ali i jednu ekskluzivu, a to je pokretanje aplikacije. Upravo ova aplikacija će omogućiti svim korisnicima da bolje upoznaju Beograd i prožive lepu i interesantnu avanturu.

Naravno, razgovarali smo i sa učenicama koje su bile deo ovog projekta, a Ana Sarić i Ana Serafijanović su nam rekle da su im najzanimljiviji bili obilasci grada tokom kojih su mogli da obiđu velelepne i kulturno-istorijske važne građevine.

 

Na ovom projektu su zajedno radili profesori i učenici, ali sve ture i materijali su delo učenika? Koliko dugo su radili na tome i koje su (domaće) zadatke morali da odrade kako bi ceo sajt i ponuda izgledali ovako danas?

 

Ovaj projekat je poseban, jer svi učesninici imaju svoje uloge i zadatke, i učenici i nastavnici-mentori sarađaju u projektnom timu kao partneri. Tradicionalne uloge nastavnika-učitelja na ovom projektu nisu primarne, već svi zajedno učimo i delimo svoja znanja i iskustva. Učenici su imali uloge koordinatora timova, administratora sajta, fotografa, dron operatora, softver inženjera, dizejnera i autora tekstova. To su odgovrne uloge i zadaci koje su naši učenici izneli veoma odgovorno, o čemu svedoči i rezuta rada, odnosno sajt. Koleginica Lidija Županić Šuica i ja smo uglavnom pružale logističku podršku, ali je sajt kao rezultat projekta u najvećoj meri delo naših učenika. Sa radom smo počeli krajem 2019 godine kada smo oformili tim zaiteresovanih učenika za rad na projektu.

 

Već u februaru smo počeli da obilazimo lokacije u Beogradu, prikupljamo materijale u vidu fotografija i bavimo se istraživanjem. Pomogli su nam kustosi na samim lokacija, što kroz njihova izlaganja, ali i sa dodatnim materijalima, monografijama i sl. Kada je počeo karantin usled pandemije Kovida 19, povezali smo se preko drušvenih mreža i ceo period karantina vredno smo radili na pokretanju sajta, koji je do juna dobio konačnu formu.

Projekat, poput naše platforme za domaći turizam „Srbija kao inspiracija“, otkriva neke skrivene dragulje grada Beograda, ali i otvara privatne arhive… Kako ste uopšte došli na ideju da napravite ovako nešto?

 

Beograd predstavlja nepresušnu inspiraciju. Pošto nisam Beograđanka po rođenju, neprestano sam istraživala sa željom da što bolje upoznam grad u kojem živim i ta želja se prosto prenela i u posao koji radim. Znate kako, učenici naprosto prepoznaju kad imate posebna interesovanja i to bude „pelcer“ i za njih. U dugogodišenjem radu sa učenicima imale smo priliku da čujemo mnogo zanimljivih ličnih priča o precima naših učenika. Mislili smo da bi bilo sjajno da i drugi imaju priliku da saznaju, pa smo pozvali učenike da zajedno sa roditeljima istraže lične arhive i pronađu ličnosti čije biografije moraju da se zabeleže.

 

Kada je u pitanju saradnja između učenika i profesora, obe učenice Ane (Sarić i Serafijanović) su nam rekle:

 

„Saradnja sa nastavnicama je bila veoma dobra, one su te koje su nas podsticale i usmeravale. Takođe, nove stvari sam mogla da naučim i od vršnjaka koji su bili u drugim timovima i bavili se drugim istorijskim temama Beograda. Sarađivati i biti u timu sa učenicima koji imaju slična interesovanja i želje, bilo mi je posebno zadovoljstvo.“

Učenicu Anu Sarić smo pitali i zašto se priključila ovakvom projektu, da li je to bila samo jedna vannastavna aktivnosti ili možda nešto više?

 

Priključila sam se ovom projektu upravo zbog činjenice da svoj grad, kao i njegove znamenitosti, ne poznajem najbolje. Ovaj projekat definitivno vidim kao priliku kroz koju sam naučila dosta stvari o Beogradu. Mnogi Beograđani nisu svesni koliko je grad u kome žive lep i bogat istorijom.

 

Zašto bi svi gimnazijalci i učenici trebalo da učestvuju u ovakvim projektima, rekla nam je učenica Ana Serafijanović?

 

Sigurno bih preporučila vršnjacima ovakav tip projekta zbog toga što se, pored mnogo znanja, stiče i iskustvo za koje smatram da bi svakoj mladoj osobi moglo biti korisno u budućnosti .