Project Description
Mreža kreativnih industrija Zapadnog Balkana
Povezivanje kreativnih habova, organizacija i inicijativa Zapadnog Balkana
Opis projekta
U dinamičnom okruženju regiona Zapadnog Balkana, profesionalci iz domena kreativnih industrija suočavaju se sa izazovima u navigaciji između kreativnosti i tržišta. Sa ograničenim mogućnostima pristupa grantovima i resursima, kao i sektorski podeljenom industrijom, često rade sami, propuštajući prilike da se udruže i razviju.
Prepoznajući ovu potrebu za povezivanjem i podrškom, CI Network WB nastaje kao podsticaj za inovaciju i saradnju. Ova inovativna inicijativa ima za cilj da prevaziđe geografske i sektorske granice, pružajući fizički i virtuelni prostor u kome kreativnost cveta i poslovna snaga napreduje. Pružanjem platforme za dijalog, razmenu znanja i zajedničko delovanje, Mreža nastoji da redefiniše narativ o kreativnim industrijama na ovom području.
Na osnivačkom okuljanju učestvovali su i partneri iz Francuske, kao što su Center 104 u Parizu i BAAZAR iz Lila, poznati po svojim inovativnim pristupima i jedinstvenim institucionalnim modelima (kreativnost i kreativna ekonomija). Takođe, i Creative Denmark i Bloxhub iz Kopenhagena, koji su priznati lideri u svojim oblastima, što je dodatno osnažilo međusobno povezivanje i razmenu iskustava.
Ova partnerstva pružaju neprocenjivu inspiraciju i uvide. Cilj ove saradnje je zajedničko apliciranje za evropske grantove, ali i povezivanje sa njihovim kreativnim zajednicama, povećanje mobilnosti profesionalaca i umetnika, kao i kreiranje novih zajedničkih projekata i programa.
Prilikom boravka u Beogradu svi članovi Mreže obišli su i gradilište Ložionice, prvog kreativno-inovativnog centra u Srbiji.
Drugi sastanak partnera Mreže kreativnih industrija Zapadnog Balkana održan je na marginama Četvrtog Međunarodnog Foruma za kreativne industrije u Skoplju, koji je organizovao UMPAKI na temu „Inovacije i kreativnost kao kapital u kreativnoj ekonomiji“.
Unija makedonskih udruženja u kreativnim industrijama, osnovana 2016. u Skoplju, predstavlja vodeću platformu za povezivanje i razvoj kreativnog sektora u regionu. Misija UMPAKI-ja je da okupi i predstavlja profesionalce i organizacije u kreativnoj industriji u Severnoj Makedoniji, sa ciljem unapređenja uspeha zemlje u kreativnim industrijama kako na domaćem, tako i na međunarodnom planu. UMPAKI zastupa pitanja od najvećeg značaja za svoju kreativnu zajednicu, kao što su kreativne karijere, razvoj veština i značaj preduzetništva i rasta. Okuplja svoje članove kako bi podstakao vredne veze i saradnje koje rađaju nove ideje i podržavaju i umetnički i komercijalni uspeh.
UMPAKI je četiri godine za redom organizovao Međunarodni Forum kreativnog kulturnog preduzetništva u Skoplju, a od 2019. svake godine organizuje projekat Video Games Playground, namenjen školskoj deci radi razvoja veština u kreiranju video igara i povezivanju sa filmom. Takođe, drugu godinu zaredom organizuje i Creative Business Cup.
Aktuelne vesti!


Osnivanje Mreže podržano je od strane UNESKA, kroz projekat „Kultura i kreativnost za Zapadni Balkan“ (CC4WBs) – “Culture and Creativity for the Western Balkans” (CC4WBs), koji finansira Evropska unija, a koji ima za cilj podsticanje dijaloga na Zapadnom Balkanu kroz unapređenje kulturnih i kreativnih sektora radi povećanja socio-ekonomskog uticaja.