MASTER 4.0: Dva nova master programa u oblasti video igara nastala kroz saradnju univerziteta i privrede

Kategorije: Dizajn, InovacijeObjavljeno: 06.10.2020.0,3 min za čitanje
PODELI

Nakon prošlogodišnjeg uspešnog pokretanja četiri multidisciplinarna programa usmerena na spajanje tehničkih i biznis znanja na univerzitetima u Beogradu, Kragujevcu i Nišu, Kabinet predsednice Vlade Srbije, Ministarstvo prosvete i Inicijativa „Digitalna Srbija“ predstavili su danas dva nova Master 4.0 programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti.

 

Ovi programi, nastali kroz blisku saradnju državnih univerziteta u Beogradu i Kragujevcu s jedne i više od deset kompanija s druge strane, obrazovaće kadar neophodan za dalji razvoj domaće industrije video-igara koju je globalna organizacija Startup Genome iz San Franciska nedavno drugi put izdvojila kao jedan od dva podsektora domaće digitalne industrije sa najvećim potencijalom.

Na održanoj konferenciji za medije u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića u Beogradu predsednica Vlade Ana Brnabić pozdravila je multidilsciplinarni pristup u našem visokom školstvu istakavši da će korak u ovom pravcu rezultirati dodatnom vrednošću:

 

Cilj je bio da otvorimo naše visokoškolske ustanove za saradnju sa privredom, predavačima iz inostranstva i stranim fakultetima i univezitetima koji su vodeći u svojim oblastima. Tim partnerstvima, koja nisu bila uobičajena za naše visoko školstvo, hteli smo da stvorimo jednu dodatnu vrednost.

 

Naime, na ideju i predlog Inicijative „Digitalna Srbija“, početkom marta ove godine Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja raspisalo je Javni poziv za izbor multidisciplinarnih master studijskih programa koji bi povezali tehničke i prirodno-matematičke sa umetničkim fakultetima, kao i sa kompanijama koje posluju na tržištu kreativnih industrija. Nosioci dva programa koji su, odlukom komisije sastavljene od predstavnika državnih institucija, privrede i visokoškolskih ustanova iz inostranstva, dobili sredstva za realizaciju su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom, odnosno fakulteti Univerziteta u Kragujevcu.

Prisutnima se obratila i v.d. rektora Univenrziteta umetnosti u Beogradu prof. Mirjana Nikolić naglasivši da više nema oštre podele između nauke i umetnosti, te da umetnost postaje deo privrednih i naučnih oblasti. Prof. Nenad Filipović, rektor Univerziteta u Kragujevcu, podvukao je važnost saradnje privrede i univerziteta:

 

„Suština Master 4.0 programa je da se kreiraju bliže veze sa privredom. Ovo je jedinstvena prilika da mladi ljudi prvo vide na univezitetu kako se nešto radi, a onda i u samim kompanijama. Naša očekivanja su da se oni jako brzo zaposle jer sam program podrazumeva prakse u kompanijama.“

 

Ovi programi okupili su 13 visokoškolskih ustanova sa tri državna univerziteta i više od deset uspešnih softverskih kompanija među kojima su 3Lateral, Mad Head Games, Two Desperados, Nordeus, Ubisoft i druge. Pored profesora sa domaćih fakulteta, na oba master programa predviđeno je angažovanje predavača kako sa stranih univerziteta (SAD, Španija, Australija, Hrvatska), tako i iz pomenutih kompanija koje će, pored toga, obezbediti i obavezne prakse za sve studente u trajanju od najmanje dva meseca.

Medijima se obratio i Nebojša Bjelotomić, direktor kompanije Saga New Frontier Group, jednog od članova Inicijative „Digitalna Srbija“:

 

„Ovakav program je potreban celokupnoj srpskoj privredi. Mi u Inicijativi „Digitalna Srbija“ imamo više od 30 kompanija koje ne rade samo u IT sektoru, 50 odsto naših članova čine kompanije. Ipak, bez obzira na naše razlike, svi mi mislimo da je Master 4.0 program važan za celu ekonomiju — zato što je globalno gledano ovo izuzetno jaka industrija, vredna kao filmska i muzička zajedno, ali i zato što je Srbija jaka u gejmingu. Prošle godine nas je američka organizacija Startup Genome svrstala u top 10 svetskih ekosistema za gejming, a u našoj zemlji posluju neki od globalnih lidera u ovoj industriji — američki Epic Games, francuski Ubisoft ili ruski Playrix.“

Među 45 predmeta na ova dva programa biće oni iz oblasti digitalne umetnosti, narativnih tehnika, razvoja igara, interaktivnog računarstva i poslovnih veština. Osim njih, studenti će biti u prilici da biraju predmete iz sfere osnovnog i naprednog programiranja, muzike i zvuka…

 

Univerzitet u Kragujevcu je u procesu akreditacije svog Master 4.0 programa predviđenog da počne tokom prvog semestra školske godine pred nama, dok je početak programa Univerziteta umetnosti i Matematičkog fakulteta u Beogradu planiran za 2021. godinu.

 

Za svaki od navedenih programa predviđeno je po 35 mesta – od čega po 15 budžetskih, pet na stipendiji Inicijative „Digitalna Srbija“ (bez obaveze prakse ili zaposlenja u kompanijama koje okuplja ova neprofitna organizacija), a Univerzitet u Kragujevcu će stipendirati dodatnih pet studenata na svom programu.

 

Na osnovu uslova Javnog poziva koje su definisali predstavnici Kabineta predsednice Vlade Srbije i nacionalne platforme „Srbija stvara“, Asocijacije industrije video-igara Srbije i Inicijative „Digitalna Srbija“, predviđen je upis najmanje dve generacije studenata. Uz Master 4.0 programe koji traju tri semestra, univerziteti su predložili i kratke studijske programe za koje se očekuje da će početi tokom 2021.