MАСТЕР 4.0: Два нова мастер програма у области видео игара настала кроз сарадњу универзитета и привреде

Категорије: Дизајн, ИновацијеОбјављено: 06.10.2020.0,3 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Након прошлогодишњег успешног покретања четири мултидисциплинарна програма усмерена на спајање техничких и бизнис знања на универзитетима у Београду, Крагујевцу и Нишу, Кабинет председнице Владе Србије, Министарство просвете и Иницијатива „Дигитална Србија“ представили су данас два нова Мастер 4.0 програма који ће повезати свет технологије и свет уметности.

 

Ови програми, настали кроз блиску сарадњу државних универзитета у Београду и Крагујевцу с једне и више од десет компанија с друге стране, образоваће кадар неопходан за даљи развој домаће индустрије видео-игара коју је глобална организација Startup Genome из Сан Франциска недавно други пут издвојила као један од два подсектора домаће дигиталне индустрије са највећим потенцијалом.

На одржаној конференцији за медије у Галерији-легату Милице Зорић и Родољуба Чолаковића у Београду председница Владе Ана Брнабић поздравила је мултидилсциплинарни приступ у нашем високом школству истакавши да ће корак у овом правцу резултирати додатном вредношћу:

 

Циљ је био да отворимо наше високошколске установе за сарадњу са привредом, предавачима из иностранства и страним факултетима и унивезитетима који су водећи у својим областима. Тим партнерствима, која нису била уобичајена за наше високо школство, хтели смо да створимо једну додатну вредност.

 

Наиме, на идеју и предлог Иницијативе „Дигитална Србија“, почетком марта ове године Министарство просвете, науке и технолошког развоја расписало је Јавни позив за избор мултидисциплинарних мастер студијских програма који би повезали техничке и природно-математичке са уметничким факултетима, као и са компанијама које послују на тржишту креативних индустрија. Носиоци два програма који су, одлуком комисије састављене од представника државних институција, привреде и високошколских установа из иностранства, добили средства за реализацију су београдски Универзитет уметности у сарадњи са Математичким факултетом, односно факултети Универзитета у Крагујевцу.

Присутнима се обратила и в.д. ректора Унивенрзитета уметности у Београду проф. Мирјана Николић нагласивши да више нема оштре поделе између науке и уметности, те да уметност постаје део привредних и научних области. Проф. Ненад Филиповић, ректор Универзитета у Крагујевцу, подвукао је важност сарадње привреде и универзитета:

 

„Суштина Мастер 4.0 програма је да се креирају ближе везе са привредом. Ово је јединствена прилика да млади људи прво виде на унивезитету како се нешто ради, а онда и у самим компанијама. Наша очекивања су да се они јако брзо запосле јер сам програм подразумева праксе у компанијама.“

 

Ови програми окупили су 13 високошколских установа са три државна универзитета и више од десет успешних софтверских компанија међу којима су 3Lateral, Mad Head Games, Two Desperados, Nordeus, Ubisoft и друге. Поред професора са домаћих факултета, на оба мастер програма предвиђено је ангажовање предавача како са страних универзитета (САД, Шпанија, Аустралија, Хрватска), тако и из поменутих компанија које ће, поред тога, обезбедити и обавезне праксе за све студенте у трајању од најмање два месеца.

Медијима се обратио и Небојша Бјелотомић, директор компаније Saga New Frontier Group, једног од чланова Иницијативе „Дигитална Србија“:

 

„Овакав програм је потребан целокупној српској привреди. Ми у Иницијативи „Дигитална Србија“ имамо више од 30 компанија које не раде само у ИТ сектору, 50 одсто наших чланова чине компаније. Ипак, без обзира на наше разлике, сви ми мислимо да је Мастер 4.0 програм важан за целу економију — зато што је глобално гледано ово изузетно јака индустрија, вредна као филмска и музичка заједно, али и зато што је Србија јака у гејмингу. Прошле године нас је америчка организација Startup Genome сврстала у топ 10 светских екосистема за гејминг, а у нашој земљи послују неки од глобалних лидера у овој индустрији — амерички Epic Games, француски Убисофт или руски Playrix.“

Међу 45 предмета на ова два програма биће они из области дигиталне уметности, наративних техника, развоја игара, интерактивног рачунарства и пословних вештина. Осим њих, студенти ће бити у прилици да бирају предмете из сфере основног и напредног програмирања, музике и звука…

 

Универзитет у Крагујевцу је у процесу акредитације свог Мастер 4.0 програма предвиђеног да почне током првог семестра школске године пред нама, док је почетак програма Универзитета уметности и Математичког факултета у Београду планиран за 2021. годину.

 

За сваки од наведених програма предвиђено је по 35 места – од чега по 15 буџетских, пет на стипендији Иницијативе „Дигитална Србија“ (без обавезе праксе или запослења у компанијама које окупља ова непрофитна организација), а Универзитет у Крагујевцу ће стипендирати додатних пет студената на свом програму.

 

На основу услова Јавног позива које су дефинисали представници Кабинета председнице Владе Србије и националне платформе „Србија ствара“, Асоцијације индустрије видео-игара Србије и Иницијативе „Дигитална Србија“, предвиђен је упис најмање две генерације студената. Уз Мастер 4.0 програме који трају три семестра, универзитети су предложили и кратке студијске програме за које се очекује да ће почети током 2021.