Tri decenije iskustva iskoristili u borbi protiv pandemije: Srpski tim stvorio moderne UV sterlizatore

Kategorije: InovacijeObjavljeno: 10.03.2021.0,4 min za čitanje
PODELI

Metaling je porodična kompanija koja uspešno posluje skoro tri decenije i može se pohvaliti svojim pokretačkim i inovativnim idejama. Glavna strategija razvoja kompanije je praćenje trendova i pažljivo osluškivanje tržišta.

 

Ovaj tim funkcioniše kao zdrava porodica. Osnova njihovog poslovanja je da na probleme gledaju kao na izazove koji uvek ulivaju želju i žar da se postignu novi uspesi. Njihova sreća je što su tokom godina poslovanja okupili tim vrsnih inženjera, dizajnera, tehničara koji su postigli zapažene rezultate projektovanja i proizvodnje.

Otkud pokretanje ovakvog jednog biznisa u Srbiji, davne 1992. godine?

Sama ideja osnivanja Metalinga je proistekla na ostvarivanju inovativnih rešenja i plasiranju novih proizvoda. Tako je još 1992. godine, Petar Ćalić, osnivač, napravio inovaciju u proizvodnji elemenata zagrejača vazduha za termoelektrane i postao lider u proizvodnji delova za termoelektrane.

 

Nova rešenja povećala su efikasnost rada termoelektrana i ove inovacije našle su primenu u svim termoelektranama u Srbiji, kao i u regionu. Konstantno unapređenje proizvodnje u poslednjim godinama prati svetske trendove u zaštiti životne sredine, a naši delovi elektro-filtera smanjuju emisiju čestica iz dimnjaka termoelektrana i pokazali su veliku efikasnost u očuvanju prirode. 

 

Naša kompanija u poslednjoj deceniji razvila je i proizvodni program svetlećih reklama, kao i „digital signage“ sistem, što je rezultat znanja i kreativnosti arhitekata i inženjera i posvećnosti svakom klijentu, jer je svaka reklama unikat. To nas čini liderima ne samo u Srbiji, već i u regionu. U segment reklama ubrajamao i unikatni nameštaj i stolove za stoni tenis, koji su se svojim kvalitetom i dizajnom našli put i do tržišta SAD.

Usled potreba tržišta, trenutno ste stvorili novu paletu proizvoda – za dezinfekciju prostorija i predmeta korišćenjem ultraljubičastog zračenja. Kako napreduje razvoj i kada ćemo moći da koristimo vaše prizvode?

Ideja da napravimo UV sterilizator nastala je u momentu kada se ceo svet našao pred izazovima pandemije, koja je u velikoj meri promenila način života svih nas. Neizvesnost i strah koji je je doneo COVID 19 prirodno su podstakli želju da nađemo način da zaštitimo prvo sebe i svoje porodice.

 

Naš tim inženjera je veoma dobro poznavao efekte UV svetla kroz proizvodnju reklama i znanje i iskusto su primenili u stvaranju novog proizvoda, koji je jednostavan i siguran za kućnu upotrebu, a pri tome moderno dizajniran da se uklopi u enterijer kancelarija i stanova. Kao društveno odgovorna kompanija bilo smo svesni da je važno da stvorimo uslove za proizvodnju sterilizatora i njegovu širu primenu. Upravo je Fond za inovacionu delatnost uvideo potencijal takvog proizvoda i pomogao u masovnoj proizvodnji ovih uređaja.

Navodite da je Power TECH uređaj koji bez kontakata korišćenjem ultraljubčastih talasa vrše dezinfekciju i sterilizaciju predmeta i/ili ljudi. Po čemu je to vaš proizvod poseban i zašto bi kompanije i ljudi pre za vas trebalo da se odluče? 

 

Naš proizvod je poseban po tome što donosi provereno sredstvo za sterilizaciju koje može da se koristi na bilo kom predmetu, beskontaktnu i bez hemijskih sredstava. Proizvodi koje mi nudimo daju mogućnost svakom korisniku da ima kod sebe pravu laboratorijsku opremu za sterilizaciju protiv bilo koje vrste virusa.

U današnje vreme inovacije su ono što je najtraženije, pa je tako vaš proizvod prepoznao i Fond za inovacionu delatnost od kojih ste dobili podršku kroz program i COVID-19 poziv. Koliko vam znači i pomaže ovakva podrška? Kako za razvoj proizvoda, tako i tima?

 

Bez podrške Fonda za inovacionu delatnost sigurno ne bi uspeli da napravimo toliko različitih vrsta proizvoda za UV sterilizaciju namenjenih kako kućnoj upotrebi, tako i školama, bolnicama, fabrikama i u tom broju. Ceo naš projekat je bio realizovan u samo dva meseca, od ideje do isporuke uređaja.

 

To ne bi bilo moguće da nismo imali podršku Fonda i izuzetno je značajno da postoji Fond koji prepoznaje potrebu jačanja veze između nauke i privrede, i osnaživanje preduzeća koja su spremna na inovacije.

Kada pogledamo vaš sajt, vidimo ponude od 3D slova, preko svetlećih reklama do rada na enterijeru, a sada i dezifenkcija ultraljubičastim zracima. Koliko je važno konstantno težiti inovacijama, prilagođavanju tržišta, ali i nuditi nešto čega nema često u ponudi? Da li je to primetno i kod nas, ili samo u inostranstvu?

 

To je snaga Metalinga, mi konstantno radimo na novim idejama i proizvodima, prilagođavamo se tržištu. To je moguće i zahvaljući tome što naš tim čine mladi ljudi, kojima smo pružili šansu da svoje ideje realizuju u našoj kompaniji.

 

Metaling im pruža slobodu i uslove da sprovode različite ideje i da kompanija stoji iza njih. Na taj način smo ove godine pored UV sterilizatora razvili i opremu za stoni tenis, nove tipove stolova, koje smo plasirali ne američko tržište.

I za kraj, kako baš to vaše iskustvo i poslovanje mogu i treba da budu primer novim mladim, kompanijama u nastajanju? Šta biste to vi rekli mladim, inovativnih i kreativnim ljudima koji su spremni da se uspuste u neke nove, preduzetničke vode?

Najvažnije je da imate viziju kako da ostvarite put od ideje do realizacije vašeg cilja. Za to je uvek potrebna hrabrost i preduzetnički duh, ali i puno rada i truda. Nijedan početak nije jednostavan, ali kada ostvarite prve konkretne rezultate i napravite proizvod koji dođe do zadovoljnih klijenata, vaši snovi počinju da se ostvaraju. Samo je važno da verujete u njih.