Три деценије искуства искористили у борби против пандемије: Српски тим створио модерне УВ стерлизаторе

Категорије: ИновацијеОбјављено: 10.03.2021.0,4 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Metaling jе породична компанија која успешно послује скоро три деценије и може се похвалити својим покретачким и иновативним идејама. Главна стратегија развоја компаније је праћење трендова и пажљиво ослушкивање тржишта.

 

Oвај тим функционише као здрава породица. Основа њиховог пословања је да на проблеме гледају као на изазове који увек уливају жељу и жар да се постигну нови успеси. Њихова срећа је што су током година пословања окупили тим врсних инжењера, дизајнера, техничара који су постигли запажене резултате пројектовања и производње.

Откуд покретање оваквог једног бизниса у Србији, давне 1992. године?

Сама идеја оснивања Металинга је проистекла на остваривању иновативних решења и пласирању нових производа. Тако је још 1992. године, Петар Ћалић, оснивач, направио иновацију у производњи елемената загрејача ваздуха за термоелектране и постао лидер у производњи делова за термоелектране.

 

Нова решења повећала су ефикасност рада термоелектрана и ове иновације нашле су примену у свим термоелектранама у Србији, као и у региону. Константно унапређење производње у последњим годинама прати светске трендове у заштити животне средине, а наши делови електро-филтера смањују емисију честица из димњака термоелектрана и показали су велику ефикасност у очувању природе. 

 

Наша компанија у последњој деценији развила је и производни програм светлећих реклама, као и „digital signage“ систем, што је резултат знања и креативности архитеката и инжењера и посвећности сваком клијенту, јер је свака реклама уникат. То нас чини лидерима не само у Србији, већ и у региону. У сегмент реклама убрајамао и уникатни намештај и столове за стони тенис, који су се својим квалитетом и дизајном нашли пут и до тржишта САД.

Услед потреба тржишта, тренутно сте створили нову палету производа – за дезинфекцију просторија и предмета коришћењем ултраљубичастог зрачења. Како напредује развој и када ћемо моћи да користимо ваше призводе?

Идеја да направимо УВ стерилизатор настала је у моменту када се цео свет нашао пред изазовима пандемије, која је у великој мери променила начин живота свих нас. Неизвесност и страх који је је донео COVID 19 природно су подстакли жељу да нађемо начин да заштитимо прво себе и своје породице.

 

Наш тим инжењера је веома добро познавао ефекте УВ светла кроз производњу реклама и знање и искусто су применили у стварању новог производа, који је једноставан и сигуран за кућну употребу, а при томе модерно дизајниран да се уклопи у ентеријер канцеларија и станова. Као друштвено одговорна компанија било смо свесни да је важно да створимо услове за производњу стерилизатора и његову ширу примену. Управо је Фонд за иновациону делатност увидео потенцијал таквог производа и помогао у масовној производњи ових уређаја.

Наводите да је Power TECH уређај који без контаката коришћењем ултраљубчастих таласа врше дезинфекцију и стерилизацију предмета и/или људи. По чему је то ваш производ посебан и зашто би компаније и људи пре за вас требало да се одлуче? 

 

Наш производ је посебан по томе што доноси проверено средство за стерилизацију које може да се користи на било ком предмету, бесконтактну и без хемијских средстава. Производи које ми нудимо дају могућност сваком кориснику да има код себе праву лабораторијску опрему за стерилизацију против било које врсте вируса.

У данашње време иновације су оно што је најтраженије, па је тако ваш производ препознао и Фонд за иновациону делатност од којих сте добили подршку кроз програм и COVID-19 позив. Колико вам значи и помаже оваква подршка? Како за развој производа, тако и тима?

 

Без подршке Фонда за иновациону делатност сигурно не би успели да направимо толико различитих врста производа за УВ стерилизацију намењених како кућној употреби, тако и школама, болницама, фабрикама и у том броју. Цео наш пројекат је био реализован у само два месеца, од идеје до испоруке уређаја.

 

То не би било могуће да нисмо имали подршку Фонда и изузетно је значајно да постоји Фонд који препознаје потребу јачања везе између науке и привреде, и оснаживање предузећа која су спремна на иновације.

Када погледамо ваш сајт, видимо понуде од 3D слова, преко светлећих реклама до рада на ентеријеру, а сада и дезифенкција ултраљубичастим зрацима. Колико је важно константно тежити иновацијама, прилагођавању тржишта, али и нудити нешто чега нема често у понуди? Да ли је то приметно и код нас, или само у иностранству?

 

То је снага Металинга, ми константно радимо на новим идејама и производима, прилагођавамо се тржишту. То је могуће и захваљући томе што наш тим чине млади људи, којима смо пружили шансу да своје идеје реализују у нашој компанији.

 

Металинг им пружа слободу и услове да спроводе различите идеје и да компанија стоји иза њих. На тај начин смо ове године поред УВ стерилизатора развили и опрему за стони тенис, нове типове столова, које смо пласирали не америчко тржиште.

И за крај, како баш то ваше искуство и пословање могу и треба да буду пример новим младим, компанијама у настајању? Шта бисте то ви рекли младим, иновативних и креативним људима који су спремни да се успусте у неке нове, предузетничке воде?

Најважније је да имате визију како да остварите пут од идеје до реализације вашег циља. За то је увек потребна храброст и предузетнички дух, али и пуно рада и труда. Ниједан почетак није једноставан, али када остварите прве конкретне резултате и направите производ који дође до задовољних клијената, ваши снови почињу да се остварају. Само је важно да верујете у њих.