Sofija Stefanović: Treba da verujemo u sebe!

Kategorije: InovacijeObjavljeno: 11.09.2021.0,1 min za čitanje
PODELI

Tokom meseca avgusta, magazin CorD, obratio se našoj nacionalnoj platformi Srbija Stvara, sa željom da dobije komentare i izjave naših kreativnih ambasadora i ambasadorki, na dva pitanja:

1. Kakav imidž treba da ima moderna Srbija?
2. Koliko su kreativci uspeli da promene naše poimanje Srbije i koliko je Srbija dala njima?

Svoja viđenja i odgovore dalo je njih sedmoro: Stefan Milenković, Ana Krstajić, Miloš Biković, Uroš Petrović, Ivana Vasić Ingliš, prvi kog smo predstavili, Slobodan Trkulja i sada, Sofija Stefanović.

Sofija Stefanović: Treba da verujemo u sebe!

Kada razmišljamo o imidžu moderne Srbije, mislim da je dragoceno pomenuti brlijantno delo istoričarke Marije Todorove, Imaginarni Balkan. Naime, ona je objasnila kako je viševekovni loš imidž balkanskih zemalja u zapadnom svetu doveo do jednog neverovatno strašnog i dugotrajnog efekta koji je prisutan i danas – mi smo i sami počeli da verujemo da smo loši upravo zbog tog utiska koji su o nama imali drugi.

U tom smislu, imidž, kao zbir verovanja, utisaka i ideja koje neko ima o nama uopšte nije beznačajan u kreiranju našeg mišljenja o sebi samima.

Upravo zbog toga, i zbog potrebe da mišljenje drugih prestane na negativan način da utiče na nas, ključ naše promene nije u planskom stvaranju nekog novog imidža Srbije u očima drugih već u tome da počnemo da verujemo da smo dobri i da nismo loši kakvim nas i danas često vide.

Prvi korak da se to zaista i desi je da upoznamo svoje vrednosti, da prepoznamo stubove našeg nasleđa i kulture jer tada ćemo sa ponosom šetati kroz zidine drevnih utvrđenja širom Srbije i prestaćemo da ih koristitmo kao smetlišta.

Ono što pomaže da otkrivamo vrednosti moderne Srbije je sve češće prisustvo rezultata rada kreativnih ljudi u javnosti. Njihovo prisustvo inspiriše i ukazuje da naša zemlja ima suštinsko blago-ljude koji su spremni da stvaraju vrhunska dela bez obzira na okolnosti u kojima žive. Taj karakter, da bez obzira na sve, mi stvaramo, je možda jedna od naših najvećih vrednosti.

Kreativci ne samo da menjaju naše poimanje Srbije već njihova dela predstavljaju nepresušni izvor inspiracije. Upravo zbog vrednosti kreativnih ljudi za naše društvo potrebno je stvoriti dugotrajan oslonac za njihovo stvaralaštvo, jer je upravo kreativnost temelj i uzrok celokupnog razvoja čovečanstva.

Srbija treba da omogući da se kreativnost prepozna, podrži i poštuje i to će nam vratiti veru da smo dobri. Vera da smo dobri treba da bude novi imidž Srbije.

***

Mi ćemo u narednom periodu redovno objavljivati sve komentare naših kreativnih ambasadora i ambasadorki, a ceo tekst možete pročitati i na vebsajtu CorD-a.

CorD je nezavisni mesečni časopis na engleskom jeziku koji pokriva oblasti kao što su ekonomija, finansije, politika, diplomatija, društvo i kultura.