Софија Стефановић: Треба да верујемо у себе!

Категорије: ИновацијеОбјављено: 11.09.2021.0,1 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Током месеца августа, магазин CorD, обратио се нашој националној платформи Србија Ствара, са жељом да добије коментаре и изјаве наших креативних амбасадора и амбасадорки, на два питања:

1. Какав имиџ треба да има модерна Србија?
2. Колико су креативци успели да промене наше поимање Србије и колико је Србија дала њима?

Своја виђења и одговоре дало је њих седморо: Стефан Миленковић, Ана Крстајић, Милош Биковић, Урош Петровић, Ивана Васић Инглиш, први ког смо представили, Слободан Тркуља и сада, Софија Стефановић.

Софија Стефановић: Треба да верујемо у себе!

Када размишљамо о имиџу модерне Србије, мислим да је драгоцено поменути брлијантно дело историчарке Марије Тодорове, Имагинарни Балкан. Наиме, она је објаснила како је вишевековни лош имиџ балканских земаља у западном свету довео до једног невероватно страшног и дуготрајног ефекта који је присутан и данас – ми смо и сами почели да верујемо да смо лоши управо због тог утиска који су о нама имали други.

У том смислу, имиџ, као збир веровања, утисака и идеја које неко има о нама уопште није безначајан у креирању нашег мишљења о себи самима.

Управо због тога, и због потребе да мишљење других престане на негативан начин да утиче на нас, кључ наше промене није у планском стварању неког новог имиџа Србије у очима других већ у томе да почнемо да верујемо да смо добри и да нисмо лоши каквим нас и данас често виде.

Први корак да се то заиста и деси је да упознамо своје вредности, да препознамо стубове нашег наслеђа и културе јер тада ћемо са поносом шетати кроз зидине древних утврђења широм Србије и престаћемо да их користитмо као сметлишта.

Оно што помаже да откривамо вредности модерне Србије је све чешће присуство резултата рада креативних људи у јавности. Њихово присуство инспирише и указује да наша земља има суштинско благо-људе који су спремни да стварају врхунска дела без обзира на околности у којима живе. Тај карактер, да без обзира на све, ми стварамо, је можда једна од наших највећих вредности.

Креативци не само да мењају наше поимање Србије већ њихова дела представљају непресушни извор инспирације. Управо због вредности креативних људи за наше друштво потребно је створити дуготрајан ослонац за њихово стваралаштво, јер је управо креативност темељ и узрок целокупног развоја човечанства.

Србија треба да омогући да се креативност препозна, подржи и поштује и то ће нам вратити веру да смо добри. Вера да смо добри треба да буде нови имиџ Србије.

***

Ми ћемо у наредном периоду редовно објављивати све коментаре наших креативних амбасадора и амбасадорки, а цео текст можете прочитати и на вебсајту CorD-a.

CorD je независни месечни часопис на енглеском језику који покрива области као што су економија, финансије, политика, дипломатија, друштво и култура.