Креативне индустрије у Србији
Ово је један од најмлађих, а најбрже растућих сектора наше привреде, са доприносом БДП-у од 6 одсто, који запошљава 45% високообразованих између 20 и 45 година.
Сектор креативних индустрија је у претходном периоду остварио удео од од 5,8 до 6,3 одсто у БДП-у Србије, док је у периоду од 2016. до 2023. године број запослених у сектору порастао за 37 одсто, а укупан извоз за чак 81 одсто и што је у 2021 чинило 2,5 одсто укупног извоза Србије. Одлични резултати посебно су видљиви у извозу производа креативних индустрија, па у односу на 2016. годину раст износи 81 одсто, док у односу на 2019. годину номинални раст укупног извоза сектора износи чак 14 одсто и представља велики успех с обзиром да се ради о периоду пандемије. Учешће креативне индустрије у укупном извозу Србије у 2021. години износило је 2,5 одсто или преко 648 милиона долара. Сазнај више »
Таленти и креативност
Креативне индустрије у Србији генеришу све већи број радних места – 41.000 више запослених него пре 2016 године, и 19,000 запослених више него 2019 године, те сада обухвата 155.138 радних места, што је 7% укупног броја запослених у Србији,- међу којима су чак 49 одсто жене, 45 одсто високобразовани, а 60 одсто млади узраста од 25 до 45 година.
У фокусу
Индустрија видео игара
Годишњи промет индустрије видео игара износи 120 милиона евра и бележи годишњу стопу раста од око 20%. У последње две године, три најуспешније гаминг компаније остварују велике стране аквизиције и на српско тржиште улазе Epic Games, Playrix и Take-Two Interactive Softver. Трећину запослених у сектору продукције видео игара чине жене и по тој статистици Србија је међу прве три државе у Европи.
Зашто креативност и знање?
Креативност и знање није могуће аутсорсовати – они су највреднији ресурс у економији 21. века.
Развој креативног сектора подразумева одрживост, децентрализацију и отворени приступ за сваког појединца који има идеју.
Улагање у креативност и знање је улагање у људе и њихов таленат.
Креативне индустрије додају вредност традиционалним привредним делатностима и подижу квалитет производа и услуга чинећи их глобално конкурентним и доступним.
Значајне стране инвестиције водећих глобалних компанија у Србији показале су да је наш производ већ препознат у свету.
Знање и креативност су оно по чему је Србија препозната у свету и на њима стоји нови имиџ модерне Србије који афирмише изузетност, иновативност и аутентичност.