Конференција CGA Belgrade враћа се са најразноврснијим лајнапом до сада

Категорије: ДоживљајиОбјављено: 23.09.2022.0,4 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Виртуелна продукција, дизајн интеракције, блокчејн технологије и вештачка интелигенција у дигиталним уметностима неке су од водећих тема о којима ће се причати последњег викенда у септембру

Овогодишње издање конференције CGA Belgrade, омиљеног окупљања у сфери креативних индустрија које традиционално уједињење професионалце из света филма, видео игара и дигиталних уметности, показаће публици да будућност забаве почива на заједничком раду и континуираним усавршавањем. Међународна конференција компјутерске графике и дигиталних уметности, CGA Belgrade, се после скоро три године онлајн активности враћа у свој град под слоганом Remodeling the Future. Програм првог дана конференције (23. септембра) биће бесплатно доступан за праћење на сајту CGA од 15 часова, док публику другог дана (24. септембра) очекује целодневни програм у три сале уживо у MTС Дворани.

Велики део програма  фокусираће се на моћни алат за креирање интерактивног садржаја и виртуелну продукцију, Unreal Engine, у коме је настала виртуелна сценографија првог, онлајн дана конференције. На овом подухвату радило је дванаесторо младих уметника, иначе полазника летње лабораторије за креирање виртуелних окружења под окриљем Crater Тrening Centra, а под менторством искусних професионалаца из ширег спектра креативних индустрија. Виртуелну CGA позорницу првог дана конференције заузеће предавачи из далеких земаља  Аустралије, Велике Британије и САД од којих неки долазе из највећих студија за развој видео игара какви су Epic Games, креатори хит наслова Fortnite, Playstudios, Tetrisov нови дом.

Други дан конференције у МТС Дворани отвориће предавање Nicky Gogan, прослављене ирске продуценткиње документарних и играних филмова која је своју каријеру заокренула ка употреби иновативних решења у развоју анимираних филмова. Публика у Београду ће имати прилику да поново чује миљеника заједнице Victora Pereza и његово инспиративно предавање о уметности, науци и технологији концептуализације светла, које је недавно одржао за Pixar студио. Поред њих, главном бином конференције прошетаће француска уметница видео игара Camille Soual, драматург Иван Станчић, стручњак за АI генерисана дела Мирослав Костић, као и представници успешних домаћих студија за визуелне ефекте Crater Studio и Digital Asset Tailors.

Гости конференције ће у ова два дана причати о најактуелнијим пројектима у индустрији забаве, о технолошким иновацијама, виртуелној продукцији и визуелним ефектима на филму, развоју видео игара, дизајну искуства гледалаца, те све чешћем уплитању вештачке интелигенције у уметничку праксу. Делиће се знање, професонални савети и искуства, разговараће се о померању граница у развоју талената, али и редефинисању односа између бизниса и креативности –  и то све потпуно бесплатно, уз неопходну регистрацију посетилаца на сајту cgabelgrade.com.

Целокупни програм CGA Belgrade подељен је у три целине, те публику и у друге две конференцијске сале очекује богат садржај који укључује техничке сесије под палицом експерата из софтверских компанија Autodesk и Side FX едукативни програм за младе ствараоце, те серија корисних сесија осмишљених са циљем да власницима малих студија обезбеди знање и алате за унапређивање пословних модела.

Поред главног дела програма, у плану је и неколико ексклузивних радионица и мастеркласова у Crater Trening Centru. Читав програм можете пронаћи на сајту конференције који се свакодневно пуни новим информацијама.

Имајући у виду ширину и комплексност заједнице коју CGA Belgrade окупља, конференција ће бити право место и за представљање иницијативе суперкластера Creative Tech Serbiа и креирања синергетских ефеката и између различитих креативних сектора. Поводом тога, као члан пилот пројекта вођен Српском асоцијацијом видео игара (СГА), конференција ће угостити панел на којем ће представити сличне иницијативе које спајају филмску и гејминг индустрију, а које су успешно спроведене у Ирској, Литванији и Молдавији.

Програм конференције се већ дуги низ година реализује у партнерству и уз спонзорску подршку компанија 3Lateral/Epic Games, Autodesk, PMO, Mad Head Games, Playstudios Europe, Crater Studio, Side FX, Foundry, Chaos Group i DAT, док ће њени нови партнери, Elder, Atomic Visual i Ovation BBDO публици омогућити беспрекорно дигитално искуство. Конференција CGA Belgrade 2022 подржана је од стране Министарства културе и информисања Републике Србије, Амбасаде Републике Ирске и учествује у суперкластер иницијативи Цреативе Тецх Сербиа, подржаној од стране пројекта Србија иновира који спроводи ICT Hub из Београда, уз подршку УСАИД-а.

Конференцију ЦГА Белграде основали су 2017. године Crater Trening Centar, Српска филмска асоцијација и портал VFX Serbia.