Dizajn – Strast, posvećenost, iskrenost

Kategorije: DizajnObjavljeno: 19.07.2019.0,1 min za čitanje
PODELI

SLAVIMIR STOJANOVIĆ FUTRO, DIZAJNER, VIZUELNI UMETNIK I PISAC

 

Odavno je vreme da dizajn postane integralni deo industrije kod nas, a ne neki puki eksces, neka neuobičajenost kojoj su skloni samo retki globalno osvešćeni investitori i kompanije. Svako ozbiljan na tržištu to shvata, tako da budućnost dizajna u Srbiji vidim u veoma pozitivnom svetlu, kaže čuveni Futro za magazin Elevate

 

Slavimir Stojanović Futro. Beogradski dizajner, vizuelni umetnik i pisac. Višestruko nagrađivan autor čiji radovi su objavljivani u najvažnijim publikacijama i može se naći u svetskim muzejima dizajna, reklame i umetnosti. Nedavno je uvršten u Tašenovu Istoriju grafičkog dizajna. Osnivač je studija za kreativne komunikacije Futro Design. Autor je serijala dečijih ilustrovanih knjiga Avanture Singi Lumbe, kao i autobiografskog hit romana Devet. Profesor je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu i glavni urednik časopisa za studente vizuelnih komunikacija Plima.

 

Nedavno je objavljen vaš rad uThe History of Graphic Design edicijeTaschen. Kako je došlo do ove saradnje, i kakvu vrstu satisfakcije dobijate kada međunarodna javnost prepozna i nagradi vas?

S obzirom da smo ovde na jugoistoku Evrope večito skrajnuti na marginu kontinentalnih, a samim tim i globalnih kulturnih tokova, biti rame uz rame sa legendama i uzorima grafičkog dizajna u jednoj tako opsežnoj i važnoj enciklopedijskoj publikaciji smatram ne samo ličnim uspehom, već i uspehom cele kulturne sredine koju svojim radom predstavljam.

 

Počeli ste da radite na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Šta je ono što vam je važno da prenesete studentima?

Moj cilj je da im uštedim godine i godine vrtenja oko sopstvenog repa i pružim uvid u širu sliku, kako struke vizuelnih komunikacija, tako i lokalne sredine i globalnih okolnosti u kojima se spremaju da stvaraju. U tom procesu je najvažnije da razviju tri osobine: strast, posvećenost i iskrenost.

 

S tim u vezi, započeli ste rad i na jednom časopisu sa studentima, o čemu se zapravo radi?

Časopis Plima je posvećen studentima i đacima koji se obučavaju za vizuelne komunikacije na teritoriji Srbije, njihovim najboljim projektima. Uredništvo Plime čine odabrani profesori sa Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu, gde je ovaj časopis i iniciran. Plima je dvojezična, na srpskom i engleskom, tako da je ujedno i platforma za promociju naše kreativnosti van granica Srbije. Sledećeg proleća osmišljena je i prva jednodnevna konferencija vizuelnih komunikacija Plima 2020, na kojoj bi đaci i studenti mogli da slušaju predavače iz regiona i Evrope, uz svečanu dodelu nagrada najboljim studentskim projektima u domenu grafičkih komunikacija, ilustracije, fotografije, dizajna publikacija, plakata, ambalaže, animacije i tipografije.

 

Kako vidite budućnost dizajna u Srbiji?

Odavno je vreme da dizajn postane integralni deo industrije kod nas, a ne neki puki eksces, neka neuobičajenost kojoj su skloni samo retki globalno osvešćeni investitori i kompanije. Dizajn stimuliše prodaju i unapređuje funkcionalni i estetski kvalitet svakodnevnog života. Svako ozbiljan na tržištu to shvata, tako da budućnost dizajna u Srbiji vidim u veoma pozitivnom svetlu.

 

Deo ste nove platforme Srbija stvara

Srbija stvara je komunikacijska platforma kojoj je osnovni zadatak da okupi i plasira kreativne potencijale države zbog lakšeg plasiranja na razvijena tržišta. Osim svoje komunikacije ka inostranstvu, njen aspekt ka građanima Srbije od presudnog je značaja zbog motivacije i identifikacije mladih kreativnih ljudi. Brendiranje ove platforme je sprovedeno u savremenom estetskom maniru koji univerzalno komunicira pozitivno kretanje ljudske misli, kreativnu iskru koja pomera čitavo društvo, kao i neophodno izlaženje iz ustaljenih okvira.