Дизајн – Страст, посвећеност, искреност

Категорије: ДизајнОбјављено: 19.07.2019.Tags: , , , , , 0.1 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

СЛАВИМИР СТОЈАНОВИЋ ФУТРО, ДИЗАЈНЕР, ВИЗУЕЛНИ УМЕТНИК И ПИСАЦ

 

Одавно је време да дизајн постане интегрални део индустрије код нас, а не неки пуки ексцес, нека неуобичајеност којој су склони само ретки глобално освешћени инвеститори и компаније. Свако озбиљан на тржишту то схвата, тако да будућност дизајна у Србији видим у веома позитивном светлу, каже чувени Футро за магазин Elevate

 

Славимир Стојановић Футро. Београдски дизајнер, визуелни уметник и писац. Вишеструко награђиван аутор чији радови су објављивани у најважнијим публикацијама и може се наћи у светским музејима дизајна, рекламе и уметности. Недавно је уврштен у Ташенову Историју графичког дизајна. Оснивач је студија за креативне комуникације Futro Design. Аутор је серијала дечијих илустрованих књига Авантуре Синги Лумбе, као и аутобиографског хит романа Девет. Професор је на Факултету примењених уметности у Београду и главни уредник часописа за студенте визуелних комуникација Плима.

 

Недавно је објављен ваш рад у The History of Graphic Design едиције Taschen. Како је дошло до ове сарадње, и какву врсту сатисфакције добијате када међународна јавност препозна и награди вас?

С обзиром да смо овде на југоистоку Европе вечито скрајнути на маргину континенталних, а самим тим и глобалних културних токова, бити раме уз раме са легендама и узорима графичког дизајна у једној тако опсежној и важној енциклопедијској публикацији сматрам не само личним успехом, већ и успехом целе културне средине коју својим радом представљам.

 

Почели сте да радите на Факултету примењених уметности у Београду. Шта је оно што вам је важно да пренесете студентима?

Мој циљ је да им уштедим године и године вртења око сопственог репа и пружим увид у ширу слику, како струке визуелних комуникација, тако и локалне средине и глобалних околности у којима се спремају да стварају. У том процесу је најважније да развију три особине: страст, посвећеност и искреност.

 

С тим у вези, започели сте рад и на једном часопису са студентима, о чему се заправо ради?

Часопис Плима је посвећен студентима и ђацима који се обучавају за визуелне комуникације на територији Србије, њиховим најбољим пројектима. Уредништво Плиме чине одабрани професори са Факултета примењених уметности у Београду, где је овај часопис и инициран. Плима је двојезична, на српском и енглеском, тако да је уједно и платформа за промоцију наше креативности ван граница Србије. Следећег пролећа осмишљена је и прва једнодневна конференција визуелних комуникација Плима 2020, на којој би ђаци и студенти могли да слушају предаваче из региона и Европе, уз свечану доделу награда најбољим студентским пројектима у домену графичких комуникација, илустрације, фотографије, дизајна публикација, плаката, амбалаже, анимације и типографије.

 

Како видите будућност дизајна у Србији?

Одавно је време да дизајн постане интегрални део индустрије код нас, а не неки пуки ексцес, нека неуобичајеност којој су склони само ретки глобално освешћени инвеститори и компаније. Дизајн стимулише продају и унапређује функционални и естетски квалитет свакодневног живота. Свако озбиљан на тржишту то схвата, тако да будућност дизајна у Србији видим у веома позитивном светлу.

 

Део сте нове платформе Србија ствара

Србија ствара је комуникацијска платформа којој је основни задатак да окупи и пласира креативне потенцијале државе због лакшег пласирања на развијена тржишта. Осим своје комуникације ка иностранству, њен аспект ка грађанима Србије од пресудног је значаја због мотивације и идентификације младих креативних људи. Брендирање ове платформе је спроведено у савременом естетском маниру који универзално комуницира позитивно кретање људске мисли, креативну искру која помера читаво друштво, као и неопходно излажење из устаљених оквира.