SERBIA CREATES SCREEN – Стратешка сарадња националне платформа Србија ствара и Телеком Србија

Категорије: ФилмОбјављено: 28.03.2024.0,1 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Први српски „content“ маркет, професионални маркет продукције, копродукције и развоја нових ТВ серија биће одржан 2025. године у Ложионици

Национална платформа Србија ствара и компанија Телеком Србија потписале су Меморандум о разумевању и започеле стратешку сарадњу у домену креативних индустрија кроз платформу SERBIA CREATES SCREEN – чија је мисија дугорочна међународна промоција домаћег аудио-визуелног садржаја. Једна од најважнијих заједничких активности биће и организовање првог српског „content“ маркета који ће се 2025. године одржати у креативно-иновативном центру Ложионица.

Платформа SERBIA CREATES SCREEN фокусирано ће се бавити међународним позиционирањем Србије кроз промоцију сваког вида креативног „screen“ садржаја – аудио-видео продукције, пре свега ТВ серија, гејминга и музике. У том смислу, први заједнички кораци у међународном позиционирању Србије већ су начињени представљањем Србије у светлу регионалног лидера на недавно одржаном Форуму „Series mania“ у Француској, који окупља професионалце из индустрије креирања телевизијских серија из више од 60 земаља света. Србија је, захваљујући улагању Владе Републике Србије које је 130 пута веће него пре 12 година и Телекому Србија које је за само пет година произвело више од 100 филмова и ТВ серија, апсолутни лидер у региону и кредибилан, равноправан партнер продуцентима, емитерима и дистрибутерима из целог света.

Стратешка сарадња два утицајна субјекта у области креативних индустрија биће додатни подстицај за развој креативног сектора у Србији кроз бројне заједничке активности истиче Ана Илић, в.д. директорке креативно иновативног центра Ложионица и тима националне платформе Србија ствара:

„Стратешка сарадња два утицајна субјекта у области креативних индустрија, платформе Србија ствара и компаније Телеком Србија, као највећег продуцента креативног садржаја не само у Србији већ и у читавом региону југоисточне Европе, биће снажан покретач иновација, раста, извоза и колективног успеха српске креативне сцене кроз бројне заједничке активности. Истовремено, комбиновањем стручности и приступом новим тржиштима могуће је утицати на стварање и развој још динамичнијег креативног екосистема у Србији, пре свега у оквиру првог регионалног центра креативних индустрија Ложионица, који је осмишљен да у потпуности одговори на потребе иновативног бизнис сектора у оквиру надолазећег револуционарног таласа Индустрија 5.0. За такав подухват су нам потребни управо партнери попут компаније Телеком Србија, лидера у својој области, који имају јасну визију будућности и која је спремна да помера границе наше креативности и иновација. Имамо сјајне идеје за заједничке активности у будућности и нарочито у оквиру Ложионице.“

Александра Мартиновић, директорка Дирекције за мултимедију Телекома Србија истакла је да ће ова сарадња бити пре свега за добробит Србије:

„Година 2025. је година када Београд и Србија постају центар регионалног и европског окупљања креативних и продукцијских експерата који ће нам приближити  процес развоја серија и филмова. Кроз стратешку сарадњу са платформом Србија ствара добили смо нове могућности и додатно учврстили визију позиционирања Србије која је отворена ка свету у циљу размене знања  на пољу креативних индустрија. На „content“  маркету, који ће бити одржан на јединственој локацији у Ложионици,  имаћемо прилику да све трендове, таленте  и могуће колаборације приближимо свим креативцима. Посебан акценат ће бити стављен на едукативни део где ће Телеком Србија своја домаћа и интернационална искуства и контакте искористити у циљу преношења јасних знања  када је у питању креирање серија и филмова.“