Ми смо „криви“ што се десила Марина
ПОДЕЛИ
Сваки способан менаџер би фирми која покушава да се пробија и позиционира на конкурентном тржишту дао једноставан савет: није довољно савладати оно чиме конкуренција већ влада. Тако се каска. Треба направити храбар корак даље. Тамо је „spotlight“. Тако се постаје лидер. Иста је ситуација и када је реч о позиционирању Србије, метафорички говорећи, једног стартапа на глобалном тржишту креативних индустрија. Конкуренција је оштра и прогресивна, а технолошки напредак видљив је и мерљив голим оком. Чак су и Уједињене нације 2021. прогласиле годином креативне економије. У Србији се, нажалост, креативне индустрије и даље неправедно сматрају елитистичким трендом, упркос уделу од чак 4,5 одсто у БДП-у и више од 115.000 запослених (и то 70 одсто високообразованих, већином жена), док је у последње четири године извоз креативних индустрија Србије порастао за чак 46,7 одсто! Ове инспиративне бројке разлог су због којих је Ана Брнабић, председница Владе, основала Савет за креативне индустрије и националну платформу Србија ствара. Циљ је двојак: подршка и унапређење рада институција и појединаца који се у Србији баве креативним индустријама како бисмо ишли у корак са светском конкуренцијом. То укључује и промоцију најбољих и најталентованијих уметника, научника, иноватора… Друго, Србија ствара промовише чињеницу да су креативност и иновативност дубоко урезане у ДНК Србије.
О нашем раду, амбицијама и визијама током прве године рада најбоље говоре реализовани пројекти. Ретроспективна изложба Марине Абрамовић у Београду, због које је Србија постала тема релевантне међународне медијске и културне јавности, била је идеја наше платформе. Наш тим је осмислио и отварање Народног музеја и Музеја савремене уметности, као и Врањског позоришта. На две конференције у Београду окупили смо више од 400 најталентованијих људи из дијаспоре, са којима смо успоставили континуирану сарадњу. Почели смо са преуређењем прелепе зграде у Лондону у креативни хаб, а то ћемо направити и од старе Ложионице у Београду. Помогли смо промоцију Србије као филмске дестинације у којој се сада комплетно продуцирају читаве сезоне америчких ТВ серија. Чак је и BBC протекле јесени прогласио Београд једним од пет најкреативнијих градова на свету! Ерих Фром је рекао да креативност настаје када човек изађе из зоне комфора и ми управо то и радимо. Ове године започињемо нове, амбициозне и креативне пројекте, за које су многи до сада имали прилике, али не и смелости. Ми смо из наше зоне комфора искорачили. Србија већ ствара. Стварајте и ви у Србији.
Ауторски текст: Ана Илић, виша саветница председнице Владе за креативне индустрије и туризам