Mi smo „krivi“ što se desila Marina

Kategorije: UmetnostObjavljeno: 14.02.2020.Tags: , , , , , 0 min za čitanje
PODELI

Svaki sposoban menadžer bi firmi koja pokušava da se probija i pozicionira na konkurentnom tržištu dao jednostavan savet: nije dovoljno savladati ono čime konkurencija već vlada. Tako se kaska. Treba napraviti hrabar korak dalje. Tamo je „spotlight“. Tako se postaje lider. Ista je situacija i kada je reč o pozicioniranju Srbije, metaforički govoreći, jednog startapa na globalnom tržištu kreativnih industrija. Konkurencija je oštra i progresivna, a tehnološki napredak vidljiv je i merljiv golim okom. Čak su i Ujedinjene nacije 2021. proglasile godinom kreativne ekonomije. U Srbiji se, nažalost, kreativne industrije i dalje nepravedno smatraju elitističkim trendom, uprkos udelu od čak 4,5 odsto u BDP-u i više od 115.000 zaposlenih (i to 70 odsto visokoobrazovanih, većinom žena), dok je u poslednje četiri godine izvoz kreativnih industrija Srbije porastao za čak 46,7 odsto! Ove inspirativne brojke razlog su zbog kojih je Ana Brnabić, predsednica Vlade, osnovala Savet za kreativne industrije i nacionalnu platformu Srbija stvara. Cilj je dvojak: podrška i unapređenje rada institucija i pojedinaca koji se u Srbiji bave kreativnim industrijama kako bismo išli u korak sa svetskom konkurencijom. To uključuje i promociju najboljih i najtalentovanijih umetnika, naučnika, inovatora… Drugo, Srbija stvara promoviše činjenicu da su kreativnost i inovativnost duboko urezane u DNK Srbije.

O našem radu, ambicijama i vizijama tokom prve godine rada najbolje govore realizovani projekti. Retrospektivna izložba Marine Abramović u Beogradu, zbog koje je Srbija postala tema relevantne međunarodne medijske i kulturne javnosti, bila je ideja naše platforme. Naš tim je osmislio i otvaranje Narodnog muzeja i Muzeja savremene umetnosti, kao i Vranjskog pozorišta. Na dve konferencije u Beogradu okupili smo više od 400 najtalentovanijih ljudi iz dijaspore, sa kojima smo uspostavili kontinuiranu saradnju. Počeli smo sa preuređenjem prelepe zgrade u Londonu u kreativni hab, a to ćemo napraviti i od stare Ložionice u Beogradu. Pomogli smo promociju Srbije kao filmske destinacije u kojoj se sada kompletno produciraju čitave sezone američkih TV serija. Čak je i BBC protekle jeseni proglasio Beograd jednim od pet najkreativnijih gradova na svetu! Erih From je rekao da kreativnost nastaje kada čovek izađe iz zone komfora i mi upravo to i radimo. Ove godine započinjemo nove, ambiciozne i kreativne projekte, za koje su mnogi do sada imali prilike, ali ne i smelosti. Mi smo iz naše zone komfora iskoračili. Srbija već stvara. Stvarajte i vi u Srbiji.

Autorski tekst: Ana Ilić, viša savetnica predsednice Vlade za kreativne industrije i turizam