Литература за предузетнике: За већу продуктивност и бољи менаџмент времена

Категорије: ПредузетништвоОбјављено: 21.03.2020.Tags: , , , 1.4 мин за читање
Аутор: Serbia Creates
ПОДЕЛИ

Мањак концентрације, фокусираности и продуктивности проблеми су данашњег доба и то више него икада. Препреке на којима сви треба да радимо да их пребродимо и побошљамо продуктивност, али и укупан квалитет живота.

 

То је посебно важно предузетницима који увек теже да победе у трци са стресом и временом. На све то, као да већ није довољно сресно, суочавамо се и са ситуацијом у којој је већина људи своје канцеларије заменила импровизованим радним просторима у својим дневним собама. Зато нам је више него икада потребан фокус и добра организација.

 

Како да дистракције не буду наша препрека на путу ка успеху? Ево листе мотивационих књига и водича који ће вам дати практичне савете како да најбоље организујете свакодневницу.

 

Па макар и радили из своје дневне собе.

 

1. „Седам навика високо ефикасних људи: Лекције за личну промену“, Stephen R. Covey

 

„The 7 habits of Highly Effective People: Powerful Lesson in Personal Change“

 

Књига је први пут издата 1989. године и сматра се јединим од најбољих штива уколико желите да усавршите своју професионалну и личну продуктивност. Фокус је на развијању нових навика и елиминисању лоших. Пре свега, дефинисање циљева и приоритета. Кавеј, како би нам помогао да што лакше дефинишемо шта нам је важно, користи аналогију стављања каменчића, шљунка и песка у теглу. Ако на почетку будемо стављали ситнице, попут шљунка или песка, каменчићи се неће уклопити. Међутим, ако почнете са великим камењем, онда ћете имати довољно простора да ставитe и ситне предмете у теглу, препоручује специјализовани портал Entrepreneur.

 

,,Кључ је да приоритет не буде оно што вам је на распореду, него да распоредите своје приоритете.“

 

2. „Како престати са одуговлачењем: Једноставан водич за савладавање тешких задатака и прекидање навика одлагањa“,  S. J. Scott

 

„How To Stop Procastinating: A Simple Gide to Mastering Difficult Task and Breaking the Procastination Habit“

 

Уколико сте једна од оних особа која се бори са одлагањем обавеза, онда је ово књига за вас, препручује Entrepreneur. Како кренути у акцију? Скот у књизи дели своја искуства о томе како је превазишао ову баријеру и истовремено нам даје разлога због којих то и ми треба да урадимо.

 

,,Ако си неко ко одлаже своје време, знај да ова лоша навика ограничава твој пут ка успеху. Ако не решиш овај проблем, мала је вероватноћа да ћеш остварити своје циљеве.“

 

3. „Поједи ту жабу: 21 начин да зауставите одлагање обавеза и да постигнете више послова за мање времена“, Brian Tracy

 

„Eat the frog! 21 Great Ways to stop Procastinating and Get More Done in Less Time“

 

Још увек одлажете обавезе? Скупите храброст и поједите ту жабу. Инспирисан цитатом Марка Твена: ,,Прво ујутро поједите живу жабу. Ништа горе вам се неће десити остатак дана“, аутор Брајан Трејси детаљно објашњава зашто и на који начин би требало да се прво позабавите најизазовнијим задатком. У књизи су предочене и технике за успешно управљање временом, постављање циљева, прављења организације и плана, вежбање ,,Закона три“ и примене правила 80/20.

 

,,Контролу над својим временом и животом можете имати тек када промените начин на који мислите, радите и свакодневно се носите с одговорношћу. Контролу имате тек онда када почнете више времена да трошите на оне активности које заиста могу да вам поправе живот.“

 

4. „Радна недеља од 4 сата: Побегни од 9 до 5, живи било где и придружи се новом богатству“, Timothy Ferriss

 

„The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere and Join the New Rich“

 

Аутор је припремио детаљан водич о томе како организовати свој посао и месечно зарађивати довољно новца радећи само четири сата недељно. Корак по корак. Ако вам ово звучи “превише добро да би било истинито”, треба имати на уму да је Фарис укључио више од 50 практичних савета и студија случаја о томе како можете “више живети, а мање радити”…

 

,,Бити у стању да напустиш ствари које не раде, је пресудно за победу.”

 

5. “Организуј данас своје сутра: 8 начина да обновите свој ум за бољи живот и рад на послу”, dr Jason Selk i Tom Bartow

 

„Organize Tomorrow Today: 8 Ways to Retrain Your Mind to optimize Performance at Work and in Life“

 

Књигу су написали доктор Џејсон Селк, директор за ментални тренинг у Св. Луис Кардиналс и пословни тренер Том Бартов. Књига приказује осам најефикаснијих начина за оптимизацију ваше личне организације. Као резултат, ваш фокус биће усмерен на циљеве, максимизирање вашег времена и прекидање са лошим навикама.

 

“Величанственост је заснована на доследном чињењу ствари које други не могу или не желе. Једноставно речено, успех није у сјају, већ у истрајности.”

 

6. “Повећање продуктивности уз што мање стреса”, David Allen

 

“Getting things Done: The Art of Stress-Free Productivity”

 

Сам наслов књиге већ звучи оптимистично. Аутор Дејвид Ален проглашен је за једног од најутицајнијих мислилаца на тему продуктивности. Творац је широко распрострањене методе ,,Повећање продуктивности уз што мање стреса”. Магазин Тајм је прогласио књигу најбољом књигом деценије, када је ова област у питању, која је продата у више од два милиона примерака и преведена је на чак 30 језика. Аутор објашњава основне појмове и методе за што бољу организацију и планирање времена.

 

“За обављање ствари потребне су две основне компоненте: 1. Дефинисање циља, 2. Акциони план”

 

7. “Дубински рад: Правила за фокусиран успех”, Cal Newport

 

“Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World”

 

Шта је заправо ,,дубински рад”? Аутор и професор Кал Њупорт дефинише га као ,,професионалне активности изведене са концентрацијом без ометања које гурају ваше когнитивне способности до крајњих граница”. Овакви напори побољшавају ваше вештине и тешко их је копирати. Једини проблем је што је све то лакше рећи, него спровести у дело. Али, добра вест је да аутор доноси технике које ће трансформисати ваш ум и навике, како бисте могли концентрисано да се бавите својим пословима.

 

,,Да бисте производили на највишем нивоу, морате да радите дужи временски период са пуном концентрацијом на један задатак, без ометања.”

 

8. “Испланирајте време: Како се усресредити на оно што је битно свакога дана?”, Jake Zeratsky i John Knapp

 

“Make Time: How to focus on What Matters Every Day”

 

Иако је књига објављена пре непуне две године, већ се сматра класиком. Оригинални и пријатељски приступ покупио је велике симпатије публике. Конкретан пример: Изаберите један приоритет дневно, тако да сва ваша енергију и време буду усресређени на тај одређени задатак.

 

“Веруј у своје одабире. Вреди направити приоритете”

 

9. “168 сати: Имате више времена него што мислите”, Laura Vanderkam

 

“168 Hours: You Have More Time Than You Think” 

 

Да ли сте знали да недељно на располагању имате 168 сати? Како то да су неки људи у стању да искористе сваки минут тог времена? Ауторка црпи приче из стварних живота успешних и задовољних људи и открива нам како они проналазе креативне начине да нађу времена за важне ствари.

 

,,Већина људи који тврде да су презапослени, раде заправо мање него што мисле да раде, а многи од начина на који раде су неефикасни. Ако се нешто назива ,,послом”, то га не чини аутоматски важним или неопходним”.

 

10. “Манифест контролне листа: Како исправити ствари?”, Atul Gavande

 

“The Checklist Manifesto: How To Get Things Right”

 

Ослањајући се на своја претходна искуства хирурга, аутор објашњава да смо склони неуспеху управо захваљујући количини знања која нас окружују. Кроз разне приче, Гаванде нам описује шта су то тачно контролни спискови и како вам могу помоћи у постизању резултата.

 

“Нападају нас једноставним проблемима. Контролне листе могу пружити заштиту.”

 

11. “Напредак: Ваш водич за спровођење било које идеје у акцију”, Matt Kane, Steve Garguilo i Sergiy Skoryk

 

“Surge: Your Guide to Put Any Idea into Action”

 

Толико идеја. Толико страсти. Резултата нигде. Да ли треба чекати то “савршено” време и идеалну прилику за деловање. У реалности не постоји увек прави тренутак. Напредак ће вам пружити стратегија за коначно оживљавање ваших идеја.

 

“Ако желите нешто другачије, време је да учините нешто другачије. Време је за акцију.”

 

12. “Моћ навике: Зашто радимо оно што радимо у животу и послу?”, Charles Duhigg

 

“Why We Do What We Do in Life and Business”

 

Писац користи фасцинантне приче и открића, како би објаснио на који начин навике функционишу, како да променимо устаљене обрасце и како успоставити нове навике. Усредсређивањем на добре навике, већ смо боље “опремљени” за постизање циља, него што мислимо.

 

,,Златно правило промене навике: Не можете угасити лошу навику, већ је можете променити.”

 

13. “Временски ратник: Како победити одуговлачење, претерану посвећеност, кршење обећања”, Steve Chandler

 

“Time Warrior: How to Defeat Procastination, People-pleasing, Self-doubt, Over-commitment, Broken Promises and Chaos”

 

Временски ратник је књига која нас учи да постанемо ,,нелинеарни”. Када то постигнете, почећете да управљате својим приоритетима и престаћете да дозвољавате људима да вам шире страх и негативну енергију. Резултат? Мотивација.

 

“Акција је одговор.”

 

14. “Есенцијализам: дисциплинована потрага за мање”, Greg McKeown

 

“Essentialism: The disciplined Pursuit od Less”

 

Рекао бих да је кључ продуктивности могућност разликовања онога што је суштинско важно, од онога што једноставно није. Одређивање приоритета и исцељење страхова. Како фокус усмерти само на оно што је најважније?

 

“Есенцијализам није у томе како постићи што више ствари: ради се о томе како да постигнемо праве ствари.“

 

15. “15 тајни које успешни људи знају о управљању временом”, Kevin Kruse

 

„15 Secrets Sucessful People Know About Time Management“

 

Аутор Кевин питао је 200 различитих веома успешних предузетника, олимпијских спортиста, одличних студената права: Шта је тајна твог успеха? Закључак: сви заједно деле једну од 15 тајни.

 

Наводимо само неке:
1. Фокусирати се на минуте, не на сате
2. Радити једну по једну ствар
3. Не користити спискове обавеза
4. Коришћење бележнице
5. Правило 80/20

 

“Успешни људи не размишљају о времену. Уместо тога, они размшљају о вредностима, приоритетима и навикама.”